Markkinoinnin vuosikello Karkun evankeliselle opistolle
Vehviläinen, Saana (2025)
Vehviläinen, Saana
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503254945
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503254945
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen, ja sen tuloksena syntyy digitaalisen markkinoinnin vuosikello Karkun evankeliselle opistolle vuodelle 2025. Vuosikello keskittyy Instagramiin hyödyntämiseen markkinoinnissa ja organisaation keskeisiin pääkohderyhmiin, huomioiden niiden erityispiirteet.
Digitaalisen markkinoinnin vuosikellon tavoitteena on selkeyttää ja helpottaa organisaation markkinoinnin suunnitteluaja tuotantoa sosiaalisessa mediassa. Digitaalisen markkinoinnin vuosikellon avulla toimeksiantaja pyrkii lisäämään organisaation tunnettavuutta.
Opinnäytetyö sisältää teoreettisen ja toiminnallisen osuuden. Teoreettisessa osuudessa tarkastellaan digitaalista markkinointia ja sen taustaa erityisesti Instagramiin syventyen. Lisäksi teoreettisessa osuudessa on käsitelty markkinoinnin suunnittelua ja sen eri osa-alueita. Teoreettinen osuus luo vahvan pohjan vuosikellon käyttämiselle, suunnittelulle ja tuottamiselle. Se tarjoaa toimeksiantajalle sekä työntekijöille ymmärrystä markkinoinnista ja sen vaikutuksista yritystoiminnassa. Aineiston keruussa on hyödynnetty alan kirjallisuutta, julkaisuja sekä tutkimuksia.
Toiminnallisessa osuudessa suunniteltiin toimeksiantajalle digitaalisen markkinoinnin vuosikello. Toiminnallinen osuus toteutettiin yhdessä toimeksiantajan kanssa ja siinä on huomioitu toimeksiantajan sekä organisaation arvot ja tavoitteet. Vuosikellon suunnittelussa on hyödynnetty teoreettisen osuuden strategioita ja tietopohjaa. Vuosikelloon sisällytettiin organisaation ja pääkohderyhmien keskeiset markkinoinnin aiheet kuukausikohtaisesti julkaisuideoiden kanssa.
Lopputuloksena työstä syntyi selkeä ja konkreettinen työkalu, joka tukee organisaation markkinointia. Opinnäytetyö tarjoaa toimeksiantajalle käytännönläheisen välineen strategiseen ja johdonmukaiseen
digitaaliseen markkinointiin.
Digitaalisen markkinoinnin vuosikellon tavoitteena on selkeyttää ja helpottaa organisaation markkinoinnin suunnitteluaja tuotantoa sosiaalisessa mediassa. Digitaalisen markkinoinnin vuosikellon avulla toimeksiantaja pyrkii lisäämään organisaation tunnettavuutta.
Opinnäytetyö sisältää teoreettisen ja toiminnallisen osuuden. Teoreettisessa osuudessa tarkastellaan digitaalista markkinointia ja sen taustaa erityisesti Instagramiin syventyen. Lisäksi teoreettisessa osuudessa on käsitelty markkinoinnin suunnittelua ja sen eri osa-alueita. Teoreettinen osuus luo vahvan pohjan vuosikellon käyttämiselle, suunnittelulle ja tuottamiselle. Se tarjoaa toimeksiantajalle sekä työntekijöille ymmärrystä markkinoinnista ja sen vaikutuksista yritystoiminnassa. Aineiston keruussa on hyödynnetty alan kirjallisuutta, julkaisuja sekä tutkimuksia.
Toiminnallisessa osuudessa suunniteltiin toimeksiantajalle digitaalisen markkinoinnin vuosikello. Toiminnallinen osuus toteutettiin yhdessä toimeksiantajan kanssa ja siinä on huomioitu toimeksiantajan sekä organisaation arvot ja tavoitteet. Vuosikellon suunnittelussa on hyödynnetty teoreettisen osuuden strategioita ja tietopohjaa. Vuosikelloon sisällytettiin organisaation ja pääkohderyhmien keskeiset markkinoinnin aiheet kuukausikohtaisesti julkaisuideoiden kanssa.
Lopputuloksena työstä syntyi selkeä ja konkreettinen työkalu, joka tukee organisaation markkinointia. Opinnäytetyö tarjoaa toimeksiantajalle käytännönläheisen välineen strategiseen ja johdonmukaiseen
digitaaliseen markkinointiin.