Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Monikulttuurinen asiakaspalvelutyö museossa : case Sibelius-museo

Lehto, Henri (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Lehto_Henri.pdf (806.1Kt)
Lataukset: 


Lehto, Henri
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503163227
Tiivistelmä
Onnistunut asiakaspalvelutyö muodostuu kahdesta tärkeästä ulottuvaisuudesta. Palveluhenkilöstön on hallittava museossa käytettävät laitteet ja varmistettava, ettei näyttelyissä ilmene ongelmia. Se ei kuitenkaan riitä, että asiakaspalvelija perehdytetään ainoastaan teknisten laitteiden käyttämiseen, vaan asiakaspalvelijan on myös pystyttävä olemaan asiakkaan tarpeet huomioiva ja itsevarma palveluammattilainen. Tämä edellyttää, sekä teknisten taitojen että viestinnällisten taitojen tietoistamista ja niiden ymmärrystä.

Tämä opinnäytetyö on laadittu Turussa sijaitsevan Sibelius-museon uusien harjoittelijoiden ja siviilipalvelusmiesten laajamittaiseen perehdyttämiseen museotyöskentelyn saloihin ja toimimaan tukimateriaalina niille osa-aikaistyöläisille, joilla on tarvetta tiedon kertaamiselle.

Tämä työ pyrkii tarkastelemaan niitä tekijöitä, jotka muodostavat pohjan asiakasta parhaiten tyydyttävän museoelämyksen luomiseen. Asiakaspalvelijan tietotaidolla on merkittävä osa tässä prosessissa, mutta myös organisaatiotasolta pitää pyrkiä tarkastelemaan, miten voi motivoida asiakaspalvelijan omistautumaan museon palvelukeskeiseen arvomaailmaan.

Asiakaspalvelijan on myös osattava tulevaisuudessa reagoida monikulttuurisuuden tuomiin haasteisiin ja olla tietoinen niistä seikoista, mitä kulttuuritausta tuo mukanaan asiakaskohtaamisiin ja, miten niihin voi palvelutehtävissä reagoida parhaimmilla mahdollisilla keinoilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste