Prisma Myllyn myymäläremontin aikaiset vaikutukset asiakastyytyväisyyteen ja myynteihin : miten ennaltaehkäistä suurimpia negatiivisia vaikutuksia?
Ketola, Anni (2025)
Ketola, Anni
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504116280
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504116280
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Prisma Myllyn remontin aikaiset vaikutukset asiakastyytyväisyyteen ja myynteihin. Opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää lopuksi ehdotuksia, joiden avulla voidaan ennaltaehkäistä myymäläremontista aiheutuvia negatiivisia vaikutuksia. Työhön on sisällytetty haastattelu, joka suoritettiin Prisma Myllyn nykyisen ja entisen päällikön kanssa.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmäksi valikoitui kvantitatiivinen menetelmä. Tutkimuksessa siis analysoidaan numeerisia tuloksia ja dataa. Tutkimustulosten mukaan myymäläremontti vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen negatiivisesti, mutta ei myynteihin. Myyntituloksiin vaikuttavia tekijöitä on niin monia, jonka vuoksi on vaikea sanoa pelkästään niiden pohjalta, onko myymäläremontti kaupalle kannattavaa.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmäksi valikoitui kvantitatiivinen menetelmä. Tutkimuksessa siis analysoidaan numeerisia tuloksia ja dataa. Tutkimustulosten mukaan myymäläremontti vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen negatiivisesti, mutta ei myynteihin. Myyntituloksiin vaikuttavia tekijöitä on niin monia, jonka vuoksi on vaikea sanoa pelkästään niiden pohjalta, onko myymäläremontti kaupalle kannattavaa.