Rengashotellin palveluiden kehitys Tammer-Auto Elovainiossa
Peltola, Veeti (2025)
Peltola, Veeti
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504116261
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504116261
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää jo olemassa olevaa rengashotellia ja sen palveluita Toyota Autotalot Oy Toyota Tammer-Auton Ylöjärven Elovainion toimipisteellä. Opinnäytetyössä kerättiin kehityskohteita ja niihin ratkaisuja. Tavoitteena oli saada jo olemassa olevasta palvelusta mekaanikoille, huoltoneuvojille ja asiakkaille mahdollisimman suoraviivainen sekä miellyttävä palvelu.
Mekaanikkojen näkökulmasta kehityksen kohteina olivat ergonomiakysymykset ja vaihdettavien renkaiden sijainnin selkeyttäminen, kun taas huoltoneuvojien ja asiakkaiden kannalta kehityksen kohteina olivat vapaat hotellipaikat sekä renkaiden kausisäilytyksen selkeä sijoittelu. Yrityksen näkökulmasta kehityskohteina olivat eri lisämyynnin kohteet sekä asiakastyytyväisyyden kehitys rengashotellitoiminnan osalta.
Osana työtä on haastateltu yrityksen henkilökuntaa ja kerätty heidän mielipiteitään ja kehitysideoitaan. Rengashotellin toiminnan keskeisimmät kehityskohteet ja -painotukset liittyvät asiakastyytyväisyyteen. Palvelussa ei tällä hetkellä ole mahdollista muistuttaa asiakasta renkaiden vaihdon ajanvarauksesta tai siitä, missä kunnossa asiakkaan säilössä olevat renkaat ovat.
Mekaanikkojen näkökulmasta kehityksen kohteina olivat ergonomiakysymykset ja vaihdettavien renkaiden sijainnin selkeyttäminen, kun taas huoltoneuvojien ja asiakkaiden kannalta kehityksen kohteina olivat vapaat hotellipaikat sekä renkaiden kausisäilytyksen selkeä sijoittelu. Yrityksen näkökulmasta kehityskohteina olivat eri lisämyynnin kohteet sekä asiakastyytyväisyyden kehitys rengashotellitoiminnan osalta.
Osana työtä on haastateltu yrityksen henkilökuntaa ja kerätty heidän mielipiteitään ja kehitysideoitaan. Rengashotellin toiminnan keskeisimmät kehityskohteet ja -painotukset liittyvät asiakastyytyväisyyteen. Palvelussa ei tällä hetkellä ole mahdollista muistuttaa asiakasta renkaiden vaihdon ajanvarauksesta tai siitä, missä kunnossa asiakkaan säilössä olevat renkaat ovat.