Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyskysely Sata Havu Oy:ltä UPM Metsän toimihenkilöille

Vertanen, Antti (2025)

 
Avaa tiedosto
Vertanen_Antti.pdf (648.9Kt)
Lataukset: 


Vertanen, Antti
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504166687
Tiivistelmä
Sata Havu Oy on franchising-yrittäjänä tuottanut viiden vuoden ajan UPM Metsälle metsänhoidon palvelut ja opinnäytetyössä tutkittiin UPM Metsän toimihenkilöiden tyytyväisyyttä palveluiden organisointiin ja metsänhoidon töiden laatuun Rauman metsäasiakasyksikön alueella. Tavoitteena asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista oli rakentaa kokonaiskuva tyytyväisyydestä, millä osa-alueilla oli parannettavaa ja mitkä asiat taas onnistuivat. Tutkimuksen tuloksia verrattiin kahteen aiempaan tutkimukseen ja pohdittiin kehityssuuntaa. Tavoitteena oli myös pohtia syitä sekä onnistumisten että parannettavien asioiden taustalla ja tuoda kehitysajatuksia esiin.
Tutkimuksessa suoritettiin 16.–24.1.2025 kysely 22 UPM Metsän toimihenkilölle, joilta saatiin erinomainen vastausprosentti (86 %), vain kolmen jättäessä vastaamatta. Perusjoukko koostui kaikista Sata Havu Oy:n toiminta-alueen UPM Metsän toimihenkilöistä täyttäen reliabiliteetin vaatimukset. Kysymykset olivat tarkkaan harkittuja, jotta ne antaisivat kuvan metsänhoitotöiden palveluiden asiakastyytyväisyydestä. Perusjoukon pienen määrän vuoksi kaikki yksilöivät kysymykset jätettiin kyselystä pois vastaajien anonymiteetin säilyttämiseksi.
Tulokset käytiin läpi pian kyselyn jälkeen ja heti ilmeni, että Sata Havu Oy on erinomaisesti onnistunut työssään asiakastyytyväisyyden eteen. Tätä kuvastaa kyselystä toiminnan kokonaisarvosanaksi saatu 4,95 asteikolla 1–5. Tuloksista kehityskohteiden löytäminen jäi pienempään osaan ja pohdittiin enemmän onnistumisia ja miten tähän on päästy. Avoimista palautteista koottujen tietojen perusteella suurin osa hyvästä palautteesta kertoi yhteistyön eri toimijoiden välillä olleen sujuvaa ja töiden toteutus koettiin luotettavana sekä laadukkaana. Yhteydenpito oli helppoa ja nopeaa, ja kiireellistenkin metsänhoitotöiden hoitaminen joustavasti lisäsi asiakastyytyväisyyttä huomattavasti.
Tutkimuksesta saadut tulokset ja johtopäätökset auttavat toiminnan laajentuessa Jämsän metsäasiakasyksikön alueelle sen mahdollisesti mukanaan tuomien haasteiden selättämisessä heti alusta alkaen. Tutkimuksen koettiin antavan merkittävästi lisätietoa asiakastyytyväisyyden tilasta ja arvokasta tietoa saatiin myös toiveista palveluita kohtaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste