Pop Up-ravintoloiden markkinointi
Itäaho, Saara (2025)
Itäaho, Saara
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504176850
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504176850
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä markkinointisuunnitelma Pop Up-ravintoloille, joka helpottaisi markkinoinnin aloitusta. Opinnäytetyössä hyödynnet-tiin Hockey Bar22 esimerkkinä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää mitä kautta mahdolliset asiakkaat löytävät uudet ravintolat ja hyödyntää tätä markkinointisuunnitelmassa.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä, jotta saatiin mahdollisimman laaja otanta. Vastauksia kyselyyn kerättiin 70. Kyselyssä kysyttiin esimerkiksi mitä sosiaalisia medioita seurataan aktiivisesti ja mitä kautta olisi helpoin löytää uusia ravintoloita. Vastauksia vertailtiin keskenään ja näitä tietoja hyödynnettiin mainontasuunnitelmaa tehdessä.
Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia yleisesti sekä syvemmin digitaalista markkinointia. Työssä kerrotaan kilpailukeinojen eri muotoja ja miten niitä voidaan hyödyntää parhaiten. Teoriaosuudessa myös käsiteltiin markkinointisuunnitelmaa ja markkinointistrategiaa ja miten niitä voidaan soveltaa tarpeeseen.
Työn tuloksena syntyi mainontasuunnitelma Hockey Bar22:lle. Suunnitelma on tehty teorian ja kyselyn pohjalta ja sitä pystytään soveltamaan muihin Pop up-ravintoloihin. Kyselyn avulla selvisi suosituimmat kanavat mistä asiakkaat löytävät tietoa ja millainen markkinointi olisi tehokasta. Tätä hyödynnettiin mainontakanavia ja tapoja suunnitellessa.
Opinnäytetyössä käsitellään sosiaalisen median markkinointia, sen ollessa suosituin kanava löytää tietoa. Opinnäytetyössä keskitytään siihen, miten markkinointia tulisi tehdä, jotta se olisi tehokasta ja saavuttaisi laajan yleisön.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä, jotta saatiin mahdollisimman laaja otanta. Vastauksia kyselyyn kerättiin 70. Kyselyssä kysyttiin esimerkiksi mitä sosiaalisia medioita seurataan aktiivisesti ja mitä kautta olisi helpoin löytää uusia ravintoloita. Vastauksia vertailtiin keskenään ja näitä tietoja hyödynnettiin mainontasuunnitelmaa tehdessä.
Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia yleisesti sekä syvemmin digitaalista markkinointia. Työssä kerrotaan kilpailukeinojen eri muotoja ja miten niitä voidaan hyödyntää parhaiten. Teoriaosuudessa myös käsiteltiin markkinointisuunnitelmaa ja markkinointistrategiaa ja miten niitä voidaan soveltaa tarpeeseen.
Työn tuloksena syntyi mainontasuunnitelma Hockey Bar22:lle. Suunnitelma on tehty teorian ja kyselyn pohjalta ja sitä pystytään soveltamaan muihin Pop up-ravintoloihin. Kyselyn avulla selvisi suosituimmat kanavat mistä asiakkaat löytävät tietoa ja millainen markkinointi olisi tehokasta. Tätä hyödynnettiin mainontakanavia ja tapoja suunnitellessa.
Opinnäytetyössä käsitellään sosiaalisen median markkinointia, sen ollessa suosituin kanava löytää tietoa. Opinnäytetyössä keskitytään siihen, miten markkinointia tulisi tehdä, jotta se olisi tehokasta ja saavuttaisi laajan yleisön.