Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän kehittäminen sisäisillä toimilla : Irti Maasta Oy

Lehto, Sofia (2025)

 
Avaa tiedosto
Lehto_Sofia.pdf (574.3Kt)
Lataukset: 


Lehto, Sofia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504237277
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli toimeksiantajayrityksen Irti Maasta Oy markkinointiviestinnän kehittäminen yhtenäistämällä sisäisiä toimintatapoja. Työn tavoitteena oli selvittää, millä tavoin yrityksen markkinointiviestintää olisi mahdollista saada yhtenäisemmäksi ja tiettyjä suuntaviivoja mukailevaksi etenkin brändin ominaisuuksia ja työyhteisöviestinnän keinoja hyödyntäen. Tarkoituksena oli selvittää, millaisia ohjeita henkilökunta kaipaa arjen avuksi, jotta toimintaa markkinointiviestinnän parissa voidaan selkeyttää.

Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, ja aineistonkeruumenetelminä käytettiin teemahaastatteluja sekä dokumenttiaineistoja. Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin markkinointiviestinnän keinoja, brändin ominaisuuksia sekä työyhteisöviestintää. Lisäksi tarkasteltiin brändiohjeistuksen merkitystä yrityksen viestinnän yhtenäistämisessä.

Tutkimusta varten haastateltiin viittä aiheen kannalta olennaista henkilöä. Osa haastateltavista työskentele toimeksiantajayrityksessä, mutta yksi haastateltavista on yrityksen ulkopuolelta. Tämä mahdollisti myös ulkopuolisen näkökulman saamisen. Tutkimuksen tulosten perusteella voitiin päätellä, että markkinointiviestinnän toimien selkeyttämiselle oli todellakin tarvetta ja haasteita oli erityisesti toimintatapojen selkeydessä, sekä puutteellisissa ohjeistuksissa. Paras ratkaisu tähän oli brändiohjeistusta mukaileva, yrityksen tarpeisiin räätälöity helppokäyttöinen opas muun muassa brändinmukaisesta viestinnästä. Ohjeistus koottiin yrityksen sisäiseen intraan, jossa se on helposti saatavilla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste