Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

STP-mallin hyödyntäminen aloittelevan verkkokaupan markkinoinnissa

Hanski, Eetu (2025)

 
Avaa tiedosto
Hanski_Eetu.pdf (892.4Kt)
Lataukset: 


Hanski, Eetu
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504247492
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka STP-mallia (segmentointi, kohdentaminen ja positiointi) voidaan hyödyntää digitaalisen markkinoinnin strategisessa suunnittelussa ilman asiakasdataa kuvitteelliselle verkkokaupalle. Työssä tutkittiin, miten markkinasegmenttejä voidaan tunnistaa ja arvioida, millaisia keinoja kohdentamis- ja positiointistrategiassa käytetään ja mitkä ovat STP-mallin mahdollisuudet verkkokaupan markkinoinnissa.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi strategia/malli siitä, miten aloitteleva verkkokauppayritys voi hyödyntää STP-mallia markkinointistrategian suunnittelussa. Teoreettinen viitekehys koostui STP-mallia käsittelevästä kirjallisuudesta. Empiirisessä osiossa hyödynnettiin STP-mallin tietoperustan teoriaa kuvitteellisen verkkokaupan markkinointistrategian suunnittelussa.

Työn tuloksena havaittiin, että tehokas STP-mallin käyttö on kannattavaa, erityisesti tilanteissa, joissa asiakasdataa ei ole käytettävissä. STP-mallin oikeanlaisella käytöllä voidaan nostaa verkkokaupan liiketoiminnan onnistumisen todennäköisyyttä huomattavasti tilanteessa, jossa verrataan sitä kauppaan, joka ei STP-mallia käyttäisi. Positioinnilla pystyttiin luoda selkeä teoreettinen markkina-asema kilpailijoihin nähden. Tutkimus osoitti, että STP-mallin hyödyntäminen antaa toimivan viitekehyksen digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun. Sen soveltaminen voi auttaa varsinkin aloittelevia verkkokauppoja markkinointistrategian suunnittelussa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste