Asiakastyytyväisyyskysely Sirkus Finlandialle
Tossavainen, Heli (2015)
Tossavainen, Heli
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503233455
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503233455
Tiivistelmä
Sirkus Finlandia on Suomen pitkäaikaisin, tunnetuin ja ainoa kansainväliset mitat täyttävä sirkus. Sirkus aloittaa vuosittaisen kiertueensa yleensä huhtikuussa Karjaalta ja kiertue päättyy marraskuun alussa Helsinkiin.
Opinnäytetyö käsittelee Sirkus Finlandian asiakastyytyväisyyttä kaudella 2014. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, kuinka tyytyväisiä Sirkus Finlandian asiakkaat ovat sirkuksen nykyiseen toimintaan ja palveluihin. Tämän kyselyn pohjalta selvitetään voisiko palveluita edelleen kehittää. Työ on tehty toimeksiantona Sirkus Finlandialle.
Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään tutkimuksen kannalta merkittäviä aihealueita. Teoriaosuudessa pohditaan asiakastyytyväisyyttä käsitteenä, ennakko-odotuksia yritystä kohtaan, tyytyväisyysasteita ja tyytyväisyyden mittaamista.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena ja Webropol-ohjelman avulla. Kyselyn linkki oli julkisesti avoinna sirkuksen internetsivuilla. Aineisto kerättiin kyselylomakkeella huhti-marraskuun aikana vuonna 2014. Vastauksia tuli yhteensä 498 kappaletta.
Tulosten perusteella asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Sirkus Finlandian toimintaan ja palveluihin. Kyselylomakkeen vastausten perusteella esitettiin joitakin kehitysehdotuksia Sirkus Finlandialle.
Opinnäytetyö käsittelee Sirkus Finlandian asiakastyytyväisyyttä kaudella 2014. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, kuinka tyytyväisiä Sirkus Finlandian asiakkaat ovat sirkuksen nykyiseen toimintaan ja palveluihin. Tämän kyselyn pohjalta selvitetään voisiko palveluita edelleen kehittää. Työ on tehty toimeksiantona Sirkus Finlandialle.
Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään tutkimuksen kannalta merkittäviä aihealueita. Teoriaosuudessa pohditaan asiakastyytyväisyyttä käsitteenä, ennakko-odotuksia yritystä kohtaan, tyytyväisyysasteita ja tyytyväisyyden mittaamista.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena ja Webropol-ohjelman avulla. Kyselyn linkki oli julkisesti avoinna sirkuksen internetsivuilla. Aineisto kerättiin kyselylomakkeella huhti-marraskuun aikana vuonna 2014. Vastauksia tuli yhteensä 498 kappaletta.
Tulosten perusteella asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Sirkus Finlandian toimintaan ja palveluihin. Kyselylomakkeen vastausten perusteella esitettiin joitakin kehitysehdotuksia Sirkus Finlandialle.