Toimiminen Service Manager roolissa
Nurkse, Mikko (2025)
Nurkse, Mikko
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504257668
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504257668
Tiivistelmä
Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä seurataan kahdeksan viikon ajan työskentelyä Örum Oy Ab:lla service manager roolissa. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää itsenäistä oppimista ja uusien asioiden dokumentointia osana yrityksen tietohallinto-osastoa. Kahdeksan seurantaviikon aikana tutustutaan eri tietohallintoviitekehyksiin ja kokonaisarkkitehtuurimalleihin, sekä käsitellään viestintää tietohallinnon näkökulmasta. Päiväkirjaraportointi toteutettiin ajanjaksolla 20.1.2025–14.3.2025. Opinnäytetyössä käydään läpi julkishallinnolle tarkoitettuja tietohallinnon viitekehyksiä ja hyödynnetään soveltuvin osin yksityisessä pk-yrityksessä. Opinnäytetyössä käsiteltävät aiheet ovat rajattu liittyväksi tietohallinto-osaston työtehtäviin ja osaksi sevice managerin työnkuvaa.
Opinnäytetyön tietoperustana hyödynnetään ammattikirjallisuutta, vertaisarvioituja tieteellisiä artikkeleja ja Internetissä olevia dokumentteja. Tietoperusta tuodaan esille viikoittaisissa analyyseissä, jotka pohjautuvat edellisen viikon työtehtäviin ja tukevat oppimista. Työtehtävien ja esille nousevien asioiden ja tekijän havaintojen pohjalta etsitään aiheisiin sopivia teoriatietoja eri lähteistä.
Opinnäytetyön viikkoanalyyseissa esitettävien teorioiden pohjalta muodostetaan opinnäytetyön tulokset. Lähdemateriaalia opittiin koostamaan ja rajaamaan työtehtävien aikana esille nousevien asioiden perusteella. Päiväkirjan kirjoittamisen aikana opittiin tuottamaan kirjallista materiaali strukturoidussa muodossa. Dokumenttien hallintaan löydettiin opinnäytetyön aikana nykyaikaisempi tallennusjärjestelmä, johon dokumentit ja ohjeet voidaan tallentaa.
Opinnäytetyön tietoperustana hyödynnetään ammattikirjallisuutta, vertaisarvioituja tieteellisiä artikkeleja ja Internetissä olevia dokumentteja. Tietoperusta tuodaan esille viikoittaisissa analyyseissä, jotka pohjautuvat edellisen viikon työtehtäviin ja tukevat oppimista. Työtehtävien ja esille nousevien asioiden ja tekijän havaintojen pohjalta etsitään aiheisiin sopivia teoriatietoja eri lähteistä.
Opinnäytetyön viikkoanalyyseissa esitettävien teorioiden pohjalta muodostetaan opinnäytetyön tulokset. Lähdemateriaalia opittiin koostamaan ja rajaamaan työtehtävien aikana esille nousevien asioiden perusteella. Päiväkirjan kirjoittamisen aikana opittiin tuottamaan kirjallista materiaali strukturoidussa muodossa. Dokumenttien hallintaan löydettiin opinnäytetyön aikana nykyaikaisempi tallennusjärjestelmä, johon dokumentit ja ohjeet voidaan tallentaa.