Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma SF-Caravan Kouvolan seudulle
Kalkku, Birgitta; Partanen, Mirjami (2025)
Kalkku, Birgitta
Partanen, Mirjami
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504287979
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504287979
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää SF-Caravan Palvaanjärven alueen digitaalista markkinointiviestintää. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli toteuttaa asiakastutkimus, jolla kartoitetaan markkinointiviestinnän nykytilaa. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli perehtyä digitaaliseen markkinointiviestintään ja sen eri keinoihin. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli perehtyä digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitteluprosessiin. Opinnäytetyön neljäntenä tavoitteena oli digitaalisen markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen SF-Caravan Palvaanjärvelle.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselynä, joka jaettiin SFC Palvaanjärven sosiaalisessa mediassa. Kyselyyn vastasi 149 henkilöä, joista 99 oli vieraillut SFC Palvaanjärvellä. Tutkimustulosten perusteella SFC Palvaanjärven suurimmat kehityskohteet liittyivät verkkosivujen visuaaliseen ilmeeseen ja ajantasaisuuteen, markkinoinnin yleiseen näkyvyyteen ja monikanavaisuuteen, jolla saavutetaan halutut kohderyhmät.
Toimeksiantajalle laadittiin digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma, joka sisältää toimenpide-ehdotuksia SFC Palvaanjärvelle viestintäkanavien käytöstä, aikataulutuksesta ja seurannasta. Toimeksiantajalle suunniteltiin myös tapahtumia toteutettavaksi. Opinnäytetyöhön kuuluu salaisena liitteenä kuukausikohtainen vuosikello.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselynä, joka jaettiin SFC Palvaanjärven sosiaalisessa mediassa. Kyselyyn vastasi 149 henkilöä, joista 99 oli vieraillut SFC Palvaanjärvellä. Tutkimustulosten perusteella SFC Palvaanjärven suurimmat kehityskohteet liittyivät verkkosivujen visuaaliseen ilmeeseen ja ajantasaisuuteen, markkinoinnin yleiseen näkyvyyteen ja monikanavaisuuteen, jolla saavutetaan halutut kohderyhmät.
Toimeksiantajalle laadittiin digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma, joka sisältää toimenpide-ehdotuksia SFC Palvaanjärvelle viestintäkanavien käytöstä, aikataulutuksesta ja seurannasta. Toimeksiantajalle suunniteltiin myös tapahtumia toteutettavaksi. Opinnäytetyöhön kuuluu salaisena liitteenä kuukausikohtainen vuosikello.