Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden kehittäminen Tilitoimisto X:ssä

Koskenmaa, Maria (2015)

 
Avaa tiedosto
Asiaskastyytyvaisyys.pdf (1.143Mt)
Lataukset: 


Koskenmaa, Maria
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503253553
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan Vantaalla sijaitsevan Tilitoimisto X:n asiakastyytyväisyyttä. Tavoitteena on kartoittaa asiakastyytyväisyyden tämän hetkinen tila palvelun laatuun, jonka pohjalta pystytään toimintaa kehittämään. Tutkimuksessa haetaan ratkaisua kahteen tutki-musongelmaan, kuinka tyytyväisiä Tilitoimisto X:n asiakkaat ovat yritykseen ja sen tarjoamiin palveluihin sekä miten asiakastyytyväisyyttä voidaan kehittää?

Tutkimuksen teoria käsittelee yleisesti taloushallintoalaa ja palvelua käsitteenä. Suurin pai-noarvo teoriaosuudessa on kuitenkin asiakastyytyväisyydellä, mitä käsitellään monipuolisesti usealta eri kantilta. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista menetelmää, joka sopii hyvin tä-män tyyppiseen tutkimukseen, jossa on tarkoitus tutkia numeraalista tietoa. Tutkimus toteu-tettiin syksyllä 2014 wepropol- ohjelman välityksellä lähetetyn kyselylomakkeen avulla. Lo-makkeen kysymykset olivat luotu yhdessä toimeksiantajan kanssa viitekehyksen pohjalta vastaamaan tutkimusongelmaan. Tutkimuskohteena oli 131 Tilitoimisto X:n asiakasta, joista kyselyyn vastasi 88. Vastausprosentiksi saatiin 67,2 prosenttia. Tutkimus osia käsittelee tut-kimuksen toteutukseen liittyvää teoriaa sekä itse tutkimustulokset ja kehitysehdotukset.

Tutkimustulosten perusteella asiakastyytyväisyys oli kokonaisuudessaan hyvällä tasolla ja erityisesti asiakkaat olivat tyytyväisiä ystävälliseen ja luotettavaan palveluun. Joitain kehitys-kohteitakin tutkimuksen avulla pystyttiin selvittämään ja näitä olivat muun muassa henkilö-kohtaisen neuvonnan – ja sähköisten palveluiden tarve.

Tutkimuksella saatiin vastaus tutkimusongelmaan, joten tutkimus onnistui tavoitteiden mukai-sesti. Tutkimus antaa hyvän kuvan Tilitoimisto X:n tämän hetkisestä asiakastyytyväisyyden tasosta ja sen avulla asiakastyytyväisyyttä pystytään kehittämään jatkossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste