Analysis of Lead Generation
Mulrooney, Harri (2025)
Mulrooney, Harri
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504308346
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504308346
Tiivistelmä
Tämä tutkimus on analyysi tapausyrityksen liidienhankintaprosessista. Opinnäytetyön tavoitteena oli analysoida tapausytityksen liidien generointiprosessia ja ehdottaa parannuskeinoja prosessin tehostamiseksi.
Tutkimuksessa käytettiin tavoitteiden saavuttamiseksi kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen aineistolähteitä ovat Google Analytics, Google Lighthouse, yrityksen keräämät tiedot sekä tapausyrityksen liideille ja asiakkaille lähetetty kysely.
Tämän tutkimuksen keskeiset löydökset tapausytityksen liidien generointiprosessista voi tiivistää kolmeen pääkohtaan. Ensinnäkin sosiaalisen median kautta tulevien uusien liidien osuus on pieni. Toiseksi uusista liideistä vain pieni osa luokitellaan aluksi päteviksi. Kolmanneksi kyselyyn vastanneiden liidien ja asiakkaiden kiinnostuksen kohteena olevat sektorit eroavat vuoden 2024 markkinatrendeihin .
Keskeisten löydösten perusteella tehtiin parannusehdotuksia tapausyrityksen liidien generointijärjestelmän kehittämiseksi. Tavoitteena oli vahvistaa yrityksen sosiaalisen median potentiaalia, houkutella enemmän päteviä liidejä ja mukauttaa toimintaa paremmin markkinoiden nykyisiin trendeihin. Tämä tutkimus tarjoaa tapauyritykselle mahdollisuuden kehittää liidien generointiprosessiaan ja luo pohjan tuleville tutkimuksille.
Tutkimuksessa käytettiin tavoitteiden saavuttamiseksi kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen aineistolähteitä ovat Google Analytics, Google Lighthouse, yrityksen keräämät tiedot sekä tapausyrityksen liideille ja asiakkaille lähetetty kysely.
Tämän tutkimuksen keskeiset löydökset tapausytityksen liidien generointiprosessista voi tiivistää kolmeen pääkohtaan. Ensinnäkin sosiaalisen median kautta tulevien uusien liidien osuus on pieni. Toiseksi uusista liideistä vain pieni osa luokitellaan aluksi päteviksi. Kolmanneksi kyselyyn vastanneiden liidien ja asiakkaiden kiinnostuksen kohteena olevat sektorit eroavat vuoden 2024 markkinatrendeihin .
Keskeisten löydösten perusteella tehtiin parannusehdotuksia tapausyrityksen liidien generointijärjestelmän kehittämiseksi. Tavoitteena oli vahvistaa yrityksen sosiaalisen median potentiaalia, houkutella enemmän päteviä liidejä ja mukauttaa toimintaa paremmin markkinoiden nykyisiin trendeihin. Tämä tutkimus tarjoaa tapauyritykselle mahdollisuuden kehittää liidien generointiprosessiaan ja luo pohjan tuleville tutkimuksille.