Vuokra-asuntopalvelu Vuokralukaali Ky:n brändin kehittäminen ja vahvistaminen
Haavisto, Noora (2015)
Haavisto, Noora
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503263575
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503263575
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli kehittää ja vahvistaa Vuokra-asuntopalvelu Ky:n eli Vuokralukaalin brändiä. Vuokralukaalilla on jo olemassa vahva brändi. Brändiä haluttiin vahvistaa sekä kehittää nykypäiväisemmäksi. Opinnäytetyön aihe lähti Vuokralukaalin omistajilta. He halusivat luomastaan brändistä vieläkin näkyvämmän ja vahvemman Porin katukuvassa.
Kehittämis- sekä vahvistamiskeinojen etsimisessä käytettiin dokumenttianalyysia. Kyseisellä tutkimusotteella tutkittiin Vuokralukaalin viestintäkanavista lähtevien viestien yhdenmukaisuutta sekä viestien heikkouksia ja vahvuuksia brändin kannalta.
En nähnyt oleelliseksi tehdä kokonaan uutta tutkimusta aiheesta. Materiaalia dokumenttianalyysia varten oli tarpeeksi jo olemassa.
Brändin viestintäkanavista lähtevät viestit ovat yhtenäisiä sekä totuudenmukaisia. Brändin yleisilmeen uusiminen, kotisivujen päivittäminen ajan tasalle sekä mobiilisivujen optimointi ovat tärkeimmät kehittämisen kohteet. Tarkoituksena on korjata kyseiset epäkohdat, jotta brändistä saadaan nykyaikaisempi.
Kehittämis- sekä vahvistamiskeinojen etsimisessä käytettiin dokumenttianalyysia. Kyseisellä tutkimusotteella tutkittiin Vuokralukaalin viestintäkanavista lähtevien viestien yhdenmukaisuutta sekä viestien heikkouksia ja vahvuuksia brändin kannalta.
En nähnyt oleelliseksi tehdä kokonaan uutta tutkimusta aiheesta. Materiaalia dokumenttianalyysia varten oli tarpeeksi jo olemassa.
Brändin viestintäkanavista lähtevät viestit ovat yhtenäisiä sekä totuudenmukaisia. Brändin yleisilmeen uusiminen, kotisivujen päivittäminen ajan tasalle sekä mobiilisivujen optimointi ovat tärkeimmät kehittämisen kohteet. Tarkoituksena on korjata kyseiset epäkohdat, jotta brändistä saadaan nykyaikaisempi.