Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointistrategian mukaisen asiakaskokemuksen kehittäminen: verkkopalvelu Y

Luonila, Jukka (2025)

 
Avaa tiedosto
Luonila_Jukka.pdf (970.9Kt)
Lataukset: 


Luonila, Jukka
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505089887
Tiivistelmä
Asiakaskokemuksen merkitys yritysstrategiassa on kasvanut, koska se voi tuottaa kilpailuetua. Digitaalisten liiketoimintamallien myötä tuotteiden tai palveluiden erottuminen on vaikeaa, mutta hyvä asiakaskokemus voi tuoda etua. Digitaaliset kanavat kasvattavat liikevaihtoa, laajentavat markkinoita ja mahdollistavat uusien asiakkaiden tavoittamisen. Jos yritys ei näy digitaalisesti, on mahdollista, asiakkaat sitoutuvat kilpailevaan brändiin.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää yritys X:n lääkäreille suunnattua verkkopalvelua osana markkinointistrategiaa. Tavoitteena oli tutkia yleislääketieteen, työterveyshuollon erikoislääkäreiden sekä terveyskeskus- ja työterveyslääkäreiden kokemuksia palvelusta ja tunnistaa mahdollisuudet sen parantamiseksi. Kehittämisprojektin tavoitteina oli kartoittaa palvelun tunnettuus kohderyhmän keskuudessa, selvittää sen käyttöaste, tarkastella käytön syitä, etsiä keinoja käytön lisäämiseksi ja kerätä käyttäjiltä ehdotuksia palvelun kehittämiseksi.

Yritys X on lääkeyritys, joka harjoittaa lääkevalmistusta, tutkimusta sekä myynti- ja markkinointitoimintaa Suomessa ja ulkomailla. Verkkopalvelu Y on yritys X:n verkkopalvelu lääkäreille ja lääketieteen opiskelijoille. Se tarjoaa kohderyhmälleen lääketieteeseen liittyvää sisältöä, haastatteluja, ajankohtaisia vinkkijuttuja ja tietoiskuvideoita. Sisältöjen tavoitteena on tukea lääkärin kliinistä työtä ja jakaa kokemuksia lääkärin työn arjesta.

Kehittämistyön tutkimusstrategiana oli tapaustutkimus ja sen tietoperusta käsitteli digitaalista asiakaskokemusta, sen muodostumista, johtamista ja mittaamista sekä digitaalisen asiakaskokemuksen erityispiirteitä. Empiirinen tutkimus toteutettiin asiakaskyselyllä verkkopalvelun kohderyhmän lääkäreille sekä teemahaastatteluilla, joissa haastateltiin kyselytutkimukseen osallistuneita lääkäreitä sekä verkkopalvelun toimituskunnan jäseniä.

Verkkopalvelun nykytila ja merkitys käyttäjille tunnistettiin, ja kehittämiskohteista tehtiin ehdotuksia. Vaikka täysin vastaavaa kyselyä ei ole aiemmin tehty, havaittiin palvelun kehittyneen. Tutkimustieto on yritys X:lle hyödyllistä, sillä se tukee päätöksentekoa ja verkkopalvelun kehittämistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste