Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Onko Kariplast Oy brändi?

Kumpula, Annemari (2015)

Avaa tiedosto
Kumpula_Annemari.pdf (612.9Kt)
Lataukset: 


Kumpula, Annemari
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503303717
Tiivistelmä
Tutkimuksen pääongelmana on selvittää, onko ”Kariplast Oy” brändi, sekä mitä tapahtuu pienen, suomalaisen yrityksen identiteetille, kun kansainvälinen organisaatio ostaa sen osaksi suurempaa kokonaisuutta. Samalla kyseenalaistetaan Kariplast-brändin olemassaolo ja sen tarpeellisuus asiakkaiden mielipiteiden kautta. Tarkoitus on myös sel-vittää, mitä yrityksen tavoitteille ja mielikuvalle tapahtui yrityskaupan jälkeen. Tutkimus tehdään toimeksiantona Kariplast Oy:lle.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu kahdesta osasta. Aluksi pyritään mahdollisimman kattavasti kuvaamaan brändi käsitettä B2B-markkinoilla. Tässä osuudessa nostetaan esiin myös brändiarkkitehtuurin perusmallit, kohdeyritys silmällä pitäen.

Toisen merkittävän osan teoriasta muodostaa kappale B2B-markkinoinnista ja asiakkuussuhteista sekä niiden vaikutuksesta kaupan käyntiin.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää mukaillen. Tutkittava aineisto hankittiin teemahaastattelu-menetelmää käyttäen. Teemahaastattelut suoritettiin keväällä 2014 ja tutkimustentulokset analysoitiin syksyllä 2014. Haastateltavia oli 12 kappaletta. Haastateltavina oli asiakkaita, omistajia ja brändiasiantuntija Ivana Pesic.

Tutkimustulokset antoivat arvokasta tietoa Kariplast Oy:lle siitä, minkälaisena asiakkaat ovat kokeneet keskinäisen yhteistyön sekä miten he ovat suhtautuneet 2010 tapahtu-neeseen yritysostoon. Suurin osa asiakkaista oli sitä mieltä, että Kariplast Oy on brändi ja se tulisi säilyttää. Kariplast Oy:n tulisi tarkastella mahdollisuuksia brändin rakentamisessa ja mahdollisesti harkita brändiasiantuntijan apua, jonka avulla yrityksen brändistrategiaa pystyttäisiin rakentamaan haluttuun suuntaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste