Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Esihenkilön rooli asiakashankintatiimin resilienssin kehittämisessä

Hammoud, Rahil (2025)

 
Avaa tiedosto
Hammoud_Rahil.pdf (820.3Kt)
Lataukset: 


Hammoud, Rahil
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025050910174
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkasteltiin esihenkilön roolia asiakashankintatiimin resilienssin kehittämisessä. Tarkoituksena oli tuoda esiin uusia näkökulmia siihen, miten esihenkilö voi tukea tiimiä ja sen kykyä selviytyä haastavissa tilanteissa erityisesti asiakashankinnan toimintaympäristössä.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena, joka oli suunnattu myynnin ja henkilöstöhallinnon opiskelijoille. Kyselylomakkeella selvitettiin muun muassa, millaisena esihenkilön rooli asiakashankintatiimissä nähdään, millä tavoin esihenkilö voi edistää tiimin resilienssiä sekä millaista koulutusta tai valmennusta esihenkilötehtävä edellyttää. Kerätty aineisto analysoitiin sisällönanalyysin keinoin ja suhteutettiin teoreettiseen viitekehykseen.

Tulokset osoittavat, että esihenkilötyö, tiimien resilienssi ja asiakashankinta muodostavat keskenään toisiaan tukevan kokonaisuuden. Menestyksekäs asiakashankinta edellyttää tiimiä, joka on sekä hyvinvoiva että toimintakykyinen paineen alla. Tämän mahdollistamisessa esihenkilöllä on keskeinen rooli sekä arjen johtamisessa että pidemmän aikavälin suunnan määrittelyssä.

Esihenkilön tehtävä nähdään yhä monimuotoisempana, ja siihen sisältyy sekä psykologisesti turvallisen työilmapiirin luominen että asiakashankinnan tavoitteiden tukeminen strategisesti ja inhimillisesti. Esihenkilö toimii sillanrakentajana, joka yhdistää operatiivisen tehokkuuden, strategisen suunnan ja ihmis-lähtöisen johtamisen. Tässä roolissa esihenkilöllä on ratkaiseva vaikutus tiimin menestykseen ja jaksamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste