Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalaute osana omavalvontasuunnitelmaa : asiakaspalautemenetelmän kehittäminen

Pieniniemi, Suvi (2025)

 
Avaa tiedosto
Pieniniemi_Suvi.pdf (717.8Kt)
Lataukset: 


Pieniniemi, Suvi
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051310996
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilaajana toimii Oulunseudun Nuorisoasuntoyhdistys ry. Yhdistys tarjoaa erilaisia palveluja, kuten asumisneuvontaa, ohjausta, kuntouttavaa työtoimintaa sekä tuettua asumista 18–29-vuotiaille nuorille aikuisille. Yhdistyksen toiminta-ajatuksena on toimia voittoa tavoittelematta nuorten edunvalvojana asumiseen liittyvissä asioissa sekä ehkäistä asunnottomuutta. Oulunseudun Nuorisoasuntoyhdistyksen tuetun asumisen asiakkaat ovat päihde- ja mielenterveyskuntoutujia sekä aktiivisesti päihteitä käyttäviä nuoria.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja kehittää yhdistyksen tuettuun asumiseen palautteenkeruumenetelmä, jolla yhdistys saisi kerättyä säännöllistä asiakaspalautetta. Tarkoituksena oli luoda palautteenkeruumenetelmä osaksi yhdistyksen tuetun asumisen omavalvontasuunnitelmaa. Palautteen avulla yhdistys voi kartoittaa omavalvontasuunnitelmassa esitettyjen asioiden toteutumista sekä kehittää toimintaa vastaamaan vielä entistä paremmin asiakkaiden tarpeita ja toiveita. Tavoitteena oli myös lisätä asiakaslähtöisyyttä ja sitä, että asiakkaat tulevat kuulluksi.

Opinnäytetyön teoriapohjassa käsittelin yleisiä sosiaalialan omavalvontaan liittyviä asioita kuten omavalvontasuunnitelmaa sekä uutta lakia sosiaali- ja terveydenalan valvonnasta. Teoriapohja koostuu myös päihde- ja mielenterveysongelmista Suomessa sekä niiden hoidosta ja tuetun asumisen sekä sosiaalisen kuntoutuksen käsitteistä.

Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä, jonka tuotoksena syntyi Webropol-ohjelmistolla luotu asiakaskysely. Opinnäytetyössä kehittämistyön prosessi on kuvattu konstruktivistisen mallin avulla.

Kyselyyn vastanneilta asiakkailta kerättiin palautetta kyselystä, jonka mukaan kyselyssä tavoitellut asiat eli sopiva pituus, helppo ymmärrettävyys ja selkeys pääasiassa toteutuivat. Työelämäedustajalta ja ohjaajilta saadun palautteen mukaan kysely oli onnistunut, ja se oli nopea ja helppo täyttää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste