Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälittäjänä
Stranden, Inka (2025)
Stranden, Inka
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051311210
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051311210
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälittäjänä. Työn tarkoituksena on selvittää, miten henkilöbrändi rakennetaan kiinteistönvälittäjänä. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Pirkanmaan alueella toimiva kiinteistönvälitystoimisto RE/MAX Center.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja tutkimusosasta. Tutkimusosa suoritettiin laadullisena tutkimuksena ja tutkimusaineiston keruumetodina käytettiin haastattelua. Haastateltavat henkilöt olivat pitkään alalla toimineita kiinteistönvälittäjiä RE/MAX kiinteistönvälitysketjusta. Haastatteluun osallistuneiden kanssa keskusteltiin henkilöbrändin merkityksestä kiinteistönvälittäjälle, strategiasta sen kehittämiseksi, käytännön toimenpiteistä sekä haasteista ja myönteisistä vaikutuksista.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu henkilöbrändin määritelmästä ja sen merkityksestä kiinteistönvälittäjälle, henkilöbrändin suunnittelusta ja rakentamisesta sekä sosiaalisen median roolista ja sisältömarkkinoinnista osana henkilöbrändäystä.
Opinnäytetyön tulokset auttavat työn toimeksiantajaa kiinteistönvälittäjien kouluttamisessa henkilöbrändin osalta sekä työn tehnyttä opiskelijaa itseänsä, joka on aloittanut kiinteistönvälitysalalla työskentelyn keväällä 2024.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja tutkimusosasta. Tutkimusosa suoritettiin laadullisena tutkimuksena ja tutkimusaineiston keruumetodina käytettiin haastattelua. Haastateltavat henkilöt olivat pitkään alalla toimineita kiinteistönvälittäjiä RE/MAX kiinteistönvälitysketjusta. Haastatteluun osallistuneiden kanssa keskusteltiin henkilöbrändin merkityksestä kiinteistönvälittäjälle, strategiasta sen kehittämiseksi, käytännön toimenpiteistä sekä haasteista ja myönteisistä vaikutuksista.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu henkilöbrändin määritelmästä ja sen merkityksestä kiinteistönvälittäjälle, henkilöbrändin suunnittelusta ja rakentamisesta sekä sosiaalisen median roolista ja sisältömarkkinoinnista osana henkilöbrändäystä.
Opinnäytetyön tulokset auttavat työn toimeksiantajaa kiinteistönvälittäjien kouluttamisessa henkilöbrändin osalta sekä työn tehnyttä opiskelijaa itseänsä, joka on aloittanut kiinteistönvälitysalalla työskentelyn keväällä 2024.
