Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändiuskollisuuden murros : kauneudenhoitotuotteiden ja -merkin vaihtamisperusteet nuorilla aikuisilla

Kauranen, Miisa (2025)

 
Avaa tiedosto
Kauranen_Miisa.pdf (728.7Kt)
Lataukset: 


Kauranen, Miisa
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051311261
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kartoittaa miten ja miksi nuorten aikuisten brändiuskollisuus kauneudenhoitotuotteiden parissa on muuttunut viimeisen viiden vuoden aikana (vuosina 2020–2024). Sekä lopulta selvittää mitkä ovat kriittisimmät tekijät nuorilla aikuisilla kauneudenhoidon tuotemerkin vaihtamisessa. Kauneudenhoitoalan kasvava ja kilpailtu markkina yhdessä haastavan mutta potentiaalisen kohderyhmän kanssa loi työlle aiheen.

Työ tehtiin avuksi kauneudenhoitoalan toimijoille ja tuotemerkeille vastaamaan brändiuskollisuuden heikkenemiseen. Menetelmänä käytetään dokumenttianalyysia, joka perustuu viiden kauneudenhoitoalan pörssiyhtiön vuosikatsaukseen. Dokumenteissa keskitytään erityisesti yhtiöiden alla toimiviin nuorten aikuisten suosimiin tuotemerkkeihin; Maybelline, Garnier, M.A.C., NIVEA, Dove ja Lumene.

Tulokseksi saatiin kattava ja syvä analyysi materiaaleissa toistuvista teemoista sekä havaintoja tietopohjan ja dokumenttien yhtenevistä ilmiöistä. Tuloksissa esiin nousi luottamus, yksilön huomiointi, liiketoiminnan jatkuva kehittäminen sekä brändin aktiivisuus. Lopuksi pystyttiin määrittelemään keskeisimmät viisi teemaa kauneudenhoidon tuotemerkin vaihtamisessa nuorilla aikuisilla.
 
The aim of the thesis is to explore how and why young adults' brand loyalty to beauty care products has changed in the last five years (in 2020-2024). And identify the most critical factors for young adults to switch beauty care trademark. The growing and competitive market in the beauty industry, combined with a challenging but potential target audience, created the topic for this thesis.

Work was done to help beauty brands and operators respond to the decline in brand loyalty. The methodology used is a documentary analysis based on the annual reports of five listed companies in the beauty industry. The documents focus on particular trademarks favored by young adults; Maybelline, Garnier, M.A.C., NIVEA, Dove and Lumene.

The result was a comprehensive and in-depth analysis of recurring themes in the materials and findings of similar phenomena in the knowledge base and documents. The results highlighted consumer-brand trust, individual attention, continuous business development and brand activity. Lastly, it was possible to identify the five main themes for switching beauty care trademark among young adults.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste