Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Monikanavainen markkinointi vuokranvälityksessä

Seppänen, Neea (2025)

 
Avaa tiedosto
Seppanen_Neea.pdf (1.987Mt)
Lataukset: 


Seppänen, Neea
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051311286
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä markkinoinnin eri osa-alueet vaikuttavat tamperelaisten opiskelijoiden päätöksentekoon vuokra-asunnon valinnassa. Kohderyhmänä toimi tamperelaiset korkeakouluopiskelijat. Tarkoituksena on käsitellä markkinoinnin eri kanavia sekä markkinoinnin muita keinoja, jotka tehostavat vuokra-asunnon näkyvyyttä sekä houkuttelevuutta. Opinnäytetyö tehdään ilman toimeksiantajaa ja sen taustalla hyödynnettiin tekijän omaa ammatillista osaamista vuokravälityksen alalta.

Opinnäytetyössä hyödynnettiin laadullista tutkimusmenetelmää toiminnallisen osuuden kohdalla. Tutkimusmenetelmäksi valikoitui teemahaastattelu. Teemahaastatteluun osallistui neljä tamperelaista opiskelijaa. Tutkimus on laadullinen syväluotaava neljän opiskelijan näkemyksen perusteella koottu, eikä määrällisesti yleistettävä tutkimus. Teemahaastattelussa oli seitsemän eri teemaa, joita käsiteltiin yksi kerrallaan etäyhteydellä Microsoft Teamsin välityksellä. Teemat valikoituivat teoreettisen viitekehyksen myötä. Haastatteluissa haastateltavat toivat esiin omia kokemuksiaan miksi ovat muuttaneet Tampereelle, opintotukien muutoksista, asumismuodoista, lyhytvuokrauksesta, mistä etsii vuokra-asuntoa, mitkä tekijät vaikuttavat päätöksentekoon sekä huonot kokemuksen vuokra-asumisessa.

Keskeisimpinä havaintoina tutkimuksesta voidaan todeta, että Meta mainonta tavoittaa parhaiten vuokra-asunnon hakijoita. Myös omatoimista asuntohakua tapahtuu pääosin Oikotiellä sekä Vuokraoven kautta. Päätöksentekoon vaikuttavat asunnon vuokra, sijainti, kulkuyhteydet sekä asuinalueen maine. Opinnäytetyön tuloksien avulla voi tamperelaiset vuokraneuvottelijat sekä vuokravälittäjät pohtia markkinoinnissaan käytettävää näkökulmaa silloin, kun kohderyhmänä on tavoittaa opiskelijat. Opinnäytetyön toiminnallista osuutta voitaisiin tulevaisuudessa kehittää laajemmaksi, jolloin saataisiin laajempi otanta opiskelijoiden näkemyksestä vuokra-asuntojen markkinointiin. Tämänlainen kehitys vaatisi myös erilaisen, tehokkaamman tutkimusmenetelmän kuten kyselytutkimuksen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste