Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The impact of sensory marketing on consumer behaviour in the cosmetic and skin care market

Al-Sammarraie, Rawan (2025)

 
Avaa tiedosto
Al-sammarraie_Rawan.pdf (3.092Mt)
Lataukset: 


Al-Sammarraie, Rawan
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051411530
Tiivistelmä
This research-based bachelor's thesis investigated how sensory marketing affects consumer behaviour within the cosmetics and skin care industry. The study focused on understanding the effects of different sensory elements (sight, sound, scent, touch) on consumer perceptions and decision making by examining how customers respond to multisensory stimuli in this field. The research focused on Finnish consumers between the age of 18 and 35 and their interactions with cosmetic and skin care products.

The research method examined how sensory elements influenced consumer behaviour. During the empirical phase researcher had a quantitative research approach using a structured online survey conducted in April 2025 that included 50 participants.

The study revealed that sensory marketing produces significant effects on how consumers feel about products, store environments and their buying decisions. The combination of visual packaging elements together with product testers and ambient scents and calm music resulted in building higher levels of consumer trust and interest towards a product or a brand.
The findings demonstrate that brands can improve consumer perception and create more immersive experiences through strategic sensory marketing techniques in the cosmetics and skin care market.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Swedish market entry strategy utilizing Internet marketing: the utilization of Internet marketing in a cost effective and efficient way to market a virtual world 

    Möller, Per (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2010)
    The purpose of this thesis is to review published literature both printed and electronic on the subject of Internet marketing. This will aid to provide guidance on how a newly started virtual world company would be able ...
  • Tammi Jewellery : Market research for entering the Hong Kong market; market channels and brand positioning in the market 

    Thin, Rebecca (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)
    The purpose of this study is to gain further knowledge about the Hong Kong jewellery industry and different market channels available for Tammi Jewellery. Tammi Jewellery is a company that creates contemporary handmade ...
  • Social Media Marketing Plan for OneFromTheNorth: How to do effective social media marketing for an independent music artist towards international market? 

    Mäkinen, Riku (2020)
    Tämä päättötyö etsii parhaita sosiaalisen median alustoja itsenäiselle artistille oman musiikkinsa markkinointiin hänen pyrkiessään kansainvälisille markkinoille. Tavoitteena on selvittää parhaat sosiaalisen median ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste