Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kesän suurin elämys Leirikesällä! – markkinointikampanjan laatiminen Leirikesälle

Saarinen, Aino (2025)

 
Avaa tiedosto
Saarinen_Aino.pdf (2.801Mt)
Lataukset: 


Saarinen, Aino
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051612367
Tiivistelmä
Joka kesä noin 4500 lasta ja nuorta nauttii Leirikesän leirielämästä oppien, seikkaillen ja solmien uusia ystävyyksiä. Leirit tarjoavat turvallisen ympäristön kasvaa, kokea ja innostua. Potentiaalisten leiriläisten löytämiseksi tarvitaan tehokasta ja kohdennettua markkinointia. Tässä opinnäytetyössä luodaan markkinointikampanja, joka tavoittaa perheet ja herättää kiinnostuksen Leirikesän leirejä kohtaan, tarjoten yhä useammalle lapselle mahdollisuuden elämänsä kesään.

Opinnäytetyön tavoite on luoda toimiva ja kohderyhmää puhutteleva markkinointikampanja, joka auttaa Leirikesää tavoittamaan uusia asiakkaita sekä nostamaan brändin tunnettuutta. Kampanjan tarkoituksena on houkutella erityisesti lapsiperheitä valitsemaan Leirikesän muiden vaihtoehtojen sijaan. Markkinointikampanjassa pyritään erottumaan kilpailijoista ja herättämään perheiden kiinnostus tarjoamalla selkeä ja houkutteleva viesti leirien ainutlaatuisuudesta. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Leirikesä. Työ aloitettiin tammikuussa 2025 ja saatiin päätökseen huhtikuussa 2025.

Aihe liittyy laajemmin markkinointiviestintään ja voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden markkinointiin. Monet järjestöt kohtaavat samanlaisia haasteita: pienen budjetin ja rajallisten resurssien puitteissa on luotava vaikuttavia kampanjoita, joiden avulla tulisi saavuttaa haluttu kohderyhmä. Tämä tekee opinnäytetyön aiheesta paitsi ajankohtaisen, myös sovellettavissa olevan muihin samanlaisiin organisaatioihin.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään digitaalisen markkinoinnin keskeisiä osa-alueita, kuten kohderyhmän ymmärtämistä sekä maksetun, ansaitun ja omistetun median roolia markkinointikampanjoissa. Lisäksi tarkastellaan digimarkkinoinnin trendejä ja SMART-mallin käyttöä tavoitteiden asettamisessa. Tietoperusta kattaa myös viestinnän ja sisällöntuotannon suunnittelun sekä vastuullisuuden huomioimisen markkinointikampanjoissa.

Opinnäytetyön tuottamaa markkinointikampanjaa aiotaan hyödyntää sellaisenaan Leirikesän leirien markkinoinnissa ja viestinnässä. Markkinointikampanja tukee organisaation näkyvyyttä sekä asiakashankintaa ja on linjassa Leirikesän brändin sekä arvojen kanssa. Lisäksi markkinointikampanja antaa Leirikesälle konkreettisia vinkkejä ja ideoita tulevia markkinointitoimenpiteitä varten, jotka tukevat pitkäaikaisempia markkinointistrategioita ja kehittävät organisaation asiakasviestintää entistä tehokkaammaksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste