Marknadsföringsplan för Sinch Finland Oy
Forsman, Vincent (2025)
Forsman, Vincent
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051712836
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051712836
Tiivistelmä
Marknadsföring är i dagens läge en av de centrala delarna för varje företag på marknaden. Företag vet hur viktigt det är att ha en bra marknadsföring, och att det är ett av de bästa sätten för att hitta nya kunder. En välgjord marknadsföringsplan kan hjälpa ett företag att stå ut bland konkurrenterna på marknaden, oavsett företagets storlek eller bransch.
I det här examensarbetet kommer skribenten att skapa en marknadsföringsplan för företaget Sinch Finland Oys Contact Pro- produkt. I dagens läge har de ingen egentlig marknadsföring i Finland, och detta är en av orsakerna till att de tappat marknadsandelar i Finland och inte längre är den ledande aktören på den finska Contact Center- marknaden.
Syftet med examensarbetet har varit att skapa en marknadsföringsplan för den finländska marknaden, som är heltäckande och kan användas utan någon vidareutvecklning. Arbetet baserar sig på en teoretisk grund, samt den marknadsföring som tidigare har gjorts av Sinch i andra länder. Den praktiska delen i examensarbetet baserar sig på den teoretiska referensramen, där diverse processer och medel för att skapa en lyckad marknadsföringsplan har beskrivits.
Exeamensarbetet resulterade i en konkurrensanalys som ger en iblick på Contact Center- marknaden. I detta arbete har skribenten även analyserat Sinch Finland Oys Contact Pro- produkts styrkor och svagheter i jämförelse med konkurrerande produkter. Det slutliga resultatet av examensarbetet blev en marknadsföringsplan som Sinch Finland Oy kan använda sig av för att öka sin marknadsandel på den finska marknaden.
I det här examensarbetet kommer skribenten att skapa en marknadsföringsplan för företaget Sinch Finland Oys Contact Pro- produkt. I dagens läge har de ingen egentlig marknadsföring i Finland, och detta är en av orsakerna till att de tappat marknadsandelar i Finland och inte längre är den ledande aktören på den finska Contact Center- marknaden.
Syftet med examensarbetet har varit att skapa en marknadsföringsplan för den finländska marknaden, som är heltäckande och kan användas utan någon vidareutvecklning. Arbetet baserar sig på en teoretisk grund, samt den marknadsföring som tidigare har gjorts av Sinch i andra länder. Den praktiska delen i examensarbetet baserar sig på den teoretiska referensramen, där diverse processer och medel för att skapa en lyckad marknadsföringsplan har beskrivits.
Exeamensarbetet resulterade i en konkurrensanalys som ger en iblick på Contact Center- marknaden. I detta arbete har skribenten även analyserat Sinch Finland Oys Contact Pro- produkts styrkor och svagheter i jämförelse med konkurrerande produkter. Det slutliga resultatet av examensarbetet blev en marknadsföringsplan som Sinch Finland Oy kan använda sig av för att öka sin marknadsandel på den finska marknaden.