Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The Five Human Senses Online : Creating Sensory-Rich and Emotional Experiences Through Digital Design

Nyman, Rebecka (2025)

 
Avaa tiedosto
Nyman_Rebecka.pdf (837.1Kt)
Lataukset: 


Nyman, Rebecka
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051812952
Tiivistelmä
This study explores how brands can use digital design to create sensory-rich and emotionally engaging experiences in online environments, which are qualities normally seen in physical spaces, to build stronger connections with customers. The research aims to find design opportunities that engage the five human senses to build consumer loyalty and enhance brand identity online. By using a qualitative literature review and a case study analysis, this paper looks into various methods for incorporating sensory elements into digital spaces without relying on cutting-edge technologies like VR or AI. The findings highlight the importance of creating multisensory experiences, even with the limited sensory options available online, to foster long-term loyalty and create immersive experiences. Key insights show that combining carefully planned visual design elements, sound techniques, and haptic interactions with emotional strategies and website UX effectively engages users’ senses and evokes emotional responses to create memorable and impactful experiences online. The study presents practical design recommendations and actionable insights to help brands stand out in today’s crowded digital landscape.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste