Sosiaalisen median viestintäsuunnitelma ja toteutus : Case: Valtteri Festival 2014
Kytölä, Petra (2015)
Kytölä, Petra
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504084014
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504084014
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee sosiaalisen median hyödyntämistä osana tapahtumien viestintää. Työssä tutustutaan sosiaalisen median hyödyntämiseen yleisesti tapahtumaviestinnässä tänä päivänä ja miten sitä käytetään mahdollisimman tehokkaasti. Työssä osoitetaan sosiaalisen median eri kanavia ja kuinka niitä tulisi käyttää, jotta asetetut tavoitteet saavutettaisiin toivotulla tavalla. Tässä opinnäytetyössä käydään myös läpi, mitkä asiat vaikuttavat tehokkuuteen ja kuinka niiden vaikutuksia on mahdollista mitata.
Opinnäytetyö toteutettiin käytännön osuutta varten. Tehtävänä oli luoda sosiaalisen median viestintäsuunnitelma tamperelaiselle Valtteri Festival 2015 -juhannustapahtumalle.
Teoriasta opitut asiat pystyttiin todentamaan käytännössä kun Valtteri Festivalin sosiaalisen median viestintää toteutettiin. Muun muassa suuri ero maksetuilla ja ei-maksetuilla julkaisuilla oli mahdollista havainnoida käytännössä. Kanavien eri seurantatyökaluja käyttämällä oli myös mahdollista seurata, kuinka suuri merkitys teoriaosuudessa esitetyillä seikoilla todellisuudessa on.
Opinnäytetyö toteutettiin käytännön osuutta varten. Tehtävänä oli luoda sosiaalisen median viestintäsuunnitelma tamperelaiselle Valtteri Festival 2015 -juhannustapahtumalle.
Teoriasta opitut asiat pystyttiin todentamaan käytännössä kun Valtteri Festivalin sosiaalisen median viestintää toteutettiin. Muun muassa suuri ero maksetuilla ja ei-maksetuilla julkaisuilla oli mahdollista havainnoida käytännössä. Kanavien eri seurantatyökaluja käyttämällä oli myös mahdollista seurata, kuinka suuri merkitys teoriaosuudessa esitetyillä seikoilla todellisuudessa on.