Tapahtumanhallinta ja CRM tutuksi
Räihä, Jenna (2025)
Räihä, Jenna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051812971
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051812971
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee ammatillisen kehittymisen prosessia, joka liittyy CRM-järjestelmän ja Eventilla-järjestelmän hallintaan, vuorovaikutustaitoihin sekä tiimityöskentelyyn. Työn taustalla on tarve kehittää käytännön osaamista asiakastietojen hallinnassa, markkinointimateriaalien tuottamisessa sekä tiimityöskentelyssä, erityisesti vuorovaikutustaitojen parantamisessa.
Työn tavoitteena on ollut tutkia, miten käytännön työtehtävissä tapahtuva oppiminen parantaa ammatillista osaamista ja kuinka se liittyy järjestelmien käyttöön ja tiimityöskentelyyn. Tavoitteena on myös ollut kehittää vuorovaikutustaitoja ja oppia antamaan sekä vastaanottamaan palautetta työyhteisössä. Työ rajautuu käytännön työtehtäviin, jotka liittyvät asiakastietojen ja markkinointimateriaalien hallintaan sekä tiimityöskentelyyn.
Keskeinen tietoperusta koostuu asiakastiedonhallinnan, CRM-järjestelmän ja tapahtumahallinnan käytännöistä. Lähteinä on käytetty alan kirjallisuutta, asiantuntijablogeja sekä järjestelmien käyttöohjeita. Työn toteutus perustuu seurantaviikoilla kerättyihin tietoihin ja havainnointiin omasta kehittymisestäni työtehtävien aikana. Päiväkirjamuotoisen raportoinnin avulla on analysoitu omaa kehittymistä ja sen vaikutuksia ammatillisiin taitoihin.
Päiväkirjamallisessa työssä on hyödynnetty kvalitatiivisia menetelmiä, kuten itsearviointia ja havainnointia, joiden avulla on tarkasteltu omaa kehitystä, erityisesti vuorovaikutustaitojen ja tiimityöskentelyn näkökulmasta. Työn tulokset osoittavat, että CRM- ja Eventilla-järjestelmien tehokas käyttö parantaa työn sujuvuutta ja virheiden vähentämistä. Samalla vuorovaikutustaitojen kehittyminen on mahdollistanut paremman yhteistyön eri tiimien kanssa ja edistänyt ammattimaisen viestinnän osaamista.
Työn päätelmät korostavat jatkuvan itsearvioinnin ja työssä oppimisen merkitystä ammatillisessa kehittymisessä. Työn tulokset antavat hyödyllistä tietoa järjestelmien hallinnan ja tiimityöskentelyn kehittämiseen, ja ne ovat sovellettavissa myös muiden organisaatioiden käytäntöihin. Jatkossa on tärkeää jatkaa osaamisen kehittämistä erityisesti tiedonhallinnan ja asiakastietojen käytön osalta.
Työn tavoitteena on ollut tutkia, miten käytännön työtehtävissä tapahtuva oppiminen parantaa ammatillista osaamista ja kuinka se liittyy järjestelmien käyttöön ja tiimityöskentelyyn. Tavoitteena on myös ollut kehittää vuorovaikutustaitoja ja oppia antamaan sekä vastaanottamaan palautetta työyhteisössä. Työ rajautuu käytännön työtehtäviin, jotka liittyvät asiakastietojen ja markkinointimateriaalien hallintaan sekä tiimityöskentelyyn.
Keskeinen tietoperusta koostuu asiakastiedonhallinnan, CRM-järjestelmän ja tapahtumahallinnan käytännöistä. Lähteinä on käytetty alan kirjallisuutta, asiantuntijablogeja sekä järjestelmien käyttöohjeita. Työn toteutus perustuu seurantaviikoilla kerättyihin tietoihin ja havainnointiin omasta kehittymisestäni työtehtävien aikana. Päiväkirjamuotoisen raportoinnin avulla on analysoitu omaa kehittymistä ja sen vaikutuksia ammatillisiin taitoihin.
Päiväkirjamallisessa työssä on hyödynnetty kvalitatiivisia menetelmiä, kuten itsearviointia ja havainnointia, joiden avulla on tarkasteltu omaa kehitystä, erityisesti vuorovaikutustaitojen ja tiimityöskentelyn näkökulmasta. Työn tulokset osoittavat, että CRM- ja Eventilla-järjestelmien tehokas käyttö parantaa työn sujuvuutta ja virheiden vähentämistä. Samalla vuorovaikutustaitojen kehittyminen on mahdollistanut paremman yhteistyön eri tiimien kanssa ja edistänyt ammattimaisen viestinnän osaamista.
Työn päätelmät korostavat jatkuvan itsearvioinnin ja työssä oppimisen merkitystä ammatillisessa kehittymisessä. Työn tulokset antavat hyödyllistä tietoa järjestelmien hallinnan ja tiimityöskentelyn kehittämiseen, ja ne ovat sovellettavissa myös muiden organisaatioiden käytäntöihin. Jatkossa on tärkeää jatkaa osaamisen kehittämistä erityisesti tiedonhallinnan ja asiakastietojen käytön osalta.