Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma Turun ydinkeskustayhdistykselle

Haaparanta, Hilla-Maria (2025)

 
Avaa tiedosto
HillaMaria Haaparanta.pdf (1.242Mt)
Lataukset: 


Haaparanta, Hilla-Maria
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025052048642
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tehdä markkinointisuunnitelma Turun ydinkeskustayhdistyksen digitaaliselle markkinoinnille. Suunnitelmassa keskitytään kahteen sosiaalisen median kanavaan, Instagramiin ja Tiktokkiin. Tarkoituksena on, että yhdistys voi suunnitelman avulla säilyttää ja lisätä Turun ydinkeskustan vetovoimaa. Toimeksiantaja on Turun ydinkeskustayhdistys, jonka tavoitteena on pitää Turun ydinkeskusta vetovoimaisena sekä liiketoiminnalle ja ihmisille. Digimarkkinointi-suunnitelma on luotu toimeksiantajan toiveiden ja tavoitteiden mukaan. Suunnitelmassa on pyritty huomioimaan yhdistyksen resurssit.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi digitaalisen markkinoinnin perusteet, kaupunkimarkkinoinnin ja kaupungin vetovoiman käsitteet, ostajapersoonat, sosiaalisen median markkinoinnin perusteita sekä asukkaiden ja yrityksien osallistamisesta markkinointiin. Markkinointisuunnitelma osuudessa käydään myös läpi siinä hyödynnettyjen SOSTAC-mallin ja MRACE-mallin teorioita.
Opinnäytetyössä on käytetty tutkimusmenetelmänä teemahaastattelua ja vertailuanalyysiä. Teemahaastattelussa haastateltiin toisen kaupungin vastaavan ydinkeskustayhdistyksen toiminnanjohtajaa. Vertailuanalyysissä vertailtiin muiden kaupunkien ydinkeskustayhdistyksien Instagrameja ja Tiktokkeja. Vertailtavina kohteina olivat kanavien visuaalisuus, informatiivisuus ja aktiivisuus. Vertailuanalyysistä saatiin hyviä vinkkejä suunnitelmaan ja toimeksiantajalle löydettiin mahdollisuuksia erottua joukosta.
Viimeisessä osassa tehtiin konkreettinen digimarkkinointisuunnitelma SOSTAC-menetelmän avulla. Kuvaajat nykytilaan ja tavoitteeseen saatiin toimeksiantajalta. Strategia ja toimintasuunnitelma tehtiin toimeksiantajan antamien materiaalien pohjalta. Lopuksi suunnitelmalle asetettiin mittarit, joiden avulla toimeksiantaja pääsee seuraamaan tuloksia ja määrittelemään uusia tavoitteita. Opinnäytetyön tuotoksena tehtiin sisältökalenteri, jonka kautta toimeksiantaja pääsee toteuttamaa digimarkkinointisuunnitelmaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste