Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kehittämissuunnitelma liidien hallinnan tehostamiseen sähköpostimarkkinoinnissa

Palola, Emma (2025)

 
Avaa tiedosto
Palola_Emma.pdf (24.05Mt)
Lataukset: 


Palola, Emma
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052013727
Tiivistelmä
Liidien hallinta on jokaiselle yritykselle tärkeää kohderyhmästä riippumatta. Liidien hallinnan merkitys korostuu nykypäivän asiakaskeskeisessä liiketoimintaympäristössä. Liidien hallinnassa ohjataan ja hallitaan henkilöitä, jotka ovat kiinnostuneita yrityksen palvelusta tai tuotteesta. Hallinta koostuu monipuolisista markkinointitoimista, joissa tärkeää on oikeanlaisen sisällön tuottaminen oikeaan aikaan kohdeyleisölle. Hallinnan ollessa kunnossa myynti ja markkinointi pysyvät samalla kartalla, jolloin potentiaalisten asiakkaiden liikkeitä on helppo seurata myyntisuppilossa ja reagoida tarvittaessa. Organisaatiossa onkin tärkeää ylläpitää markkinoinnin ja myynnin saumatonta yhteistyötä.

Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä tuotettiin kehittämissuunnitelma liidien hallinnan tehostamiseen sähköpostimarkkinoinnissa. Kehittämissuunnitelma tehtiin toimeksiantona JCADlle, jossa ei ole aikaisemmin hallittu liidejä järjestelmällisesti. Suunnitelman tavoitteena oli edistää yrityksen liidien ja asiakkaiden hallintaa. JCAD on palveluntarjoaja yritys, joka myy määrälaskentaohjelmaa rakennusalan urakoitsijoille.

Työn tietoperustassa käsitellään markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä sekä liidien hallintaa sähköpostimarkkinoinnissa. Tietoperustassa hyödynnettiin aiheeseen liittyviä artikkeleita, kirjallisuutta sekä blogeja. Suunnitelman toteutuksessa hyödynnettiin työn tietoperustaa sekä eri menetelmiä. Menetelminä hyödynnettiin viikoittaisia markkinoinnin ja myynnin työpajoja, konsultaatiohaastatteluja sekä asiakasdatan analysointia. Suunnitelma tuotettiin keväällä 2025.

Suunnitelman alussa kuvataan keskeisiä käsitteitä, lähtötilannetta sekä tavoitteita. Näin lukija ymmärtää paremmin heti alkuun, mistä suunnitelmassa on kyse. Seuraavaksi avataan tarkemmin pisteytystä sekä miltä yrityksen omat liidit näyttäisivät sähköpostimarkkinoinnin näkökulmasta. Tämän jälkeen esitellään muutama esimerkki uutiskirjeen automaatiopolusta, josta hahmottuu, miten haluttu automaatio etenee ja mitä toimintoja se sisältää. Lopuksi suunnitelmassa on kohta ”Mitä seuraavaksi?”, jossa on jatkoehdotuksia ja huomautuksia liidien hallintaa varten. Tällä varmistetaan jatkuva kehitystyö, joka on välttämätöntä liidien hallinnassa. Suunnitelma esitellään opinnäytetyön liitteenä. Suunnitelmasta muodostui yhtenäinen kokonaisuus, jonka avulla toimeksiantajayritys pääsee tehostamaan liidien hallintaa sähköpostimarkkinoinnin avulla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste