Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Implications of generative AI on small to medium sized e-commerce businesses

Aydin, Justina (2025)

 
Avaa tiedosto
Aydin_Justina.pdf (2.280Mt)
Lataukset: 


Aydin, Justina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052013769
Tiivistelmä
This study investigates the implications of generative AI on small to medium-sized e-commerce businesses. While digital technologies have rapidly reshaped the e-commerce landscape, the integration of generative AI remains in its early stages for many SMEs.

The study addresses the question: “What are the implications of generative AI on marketing strategies, product development, and the competitive landscape for small to medium-sized e-commerce businesses?” It aims to identify key opportunities and challenges, offering insights on how SMEs can effectively leverage generative AI to improve operations and stay competitive.

The study employs survey methodology, gathering data from 49 small to medium-sized e-commerce organizations. The survey explores aspects associated with generative AI such as the adoption rates, perceived benefits, encountered challenges and future trends.

The findings indicate that generative AI is mainly used in marketing for marketing content creation. While the impact on personalized customer experience creation and improved customer experience remains moderate. In product development, it supports early-stage design and prototyping, accelerating time-to-market but contributes less to breakthrough innovation. Competitively, generative AI is seen as lowering barriers to entry, however its broader impact on the market and competition with larger firms remains modest.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste