Muutoskyvykkyys organisaatiossa X
Lundell, Lydia (2025)
Lundell, Lydia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052114192
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052114192
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää muutoskyvykkyyteen liittyviä tekijöitä ja kohdeorganisaation asiakaspalvelussa työskentelevien henkilöiden muutoskyvykkyyttä niin yksilön, kuin tiimin näkökulmasta.
Tutkimus toteutettiin määrällisen tutkimusmenetelmän keinoin ja tiedonkeruumenetelmänä käytettiin sähköistä kyselylomaketta. Kysely osoitettiin kohdeorganisaation Suomen yksiköiden asiakaspalvelutehtävissä työskenteleville henkilöille.
Tutkimuksen tulokset tarjoavat tietoa muutoskyvykkyyden toteutumisesta asiakaspalvelutiimissä. Tulokset antavat tukea asiakaspalvelutiimin esihenkilölle muutoksen ja muutoskyvykkyyden johtamista ja mahdollisten toimenpiteiden kohdentamista ajatellen.
Tutkimus toteutettiin määrällisen tutkimusmenetelmän keinoin ja tiedonkeruumenetelmänä käytettiin sähköistä kyselylomaketta. Kysely osoitettiin kohdeorganisaation Suomen yksiköiden asiakaspalvelutehtävissä työskenteleville henkilöille.
Tutkimuksen tulokset tarjoavat tietoa muutoskyvykkyyden toteutumisesta asiakaspalvelutiimissä. Tulokset antavat tukea asiakaspalvelutiimin esihenkilölle muutoksen ja muutoskyvykkyyden johtamista ja mahdollisten toimenpiteiden kohdentamista ajatellen.