Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Musikundervisning i årskurs 1–6: en studie om möjligheter och behov av att involvera musikpedagoger (YH) i den grundläggande utbildningen

Fagerström, Cajsa-Stina (2025)

Avaa tiedosto
Fagerstrom_Cajsa-Stina.pdf (1.041Mt)
Lataukset: 


Fagerström, Cajsa-Stina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052114239
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää Pietarsaaren seudulla olevia mahdollisuuksia ja tarpeita, jotka liittyvät musiikkipedagogien (AMK) osallistamiseen musiikinopetukseen ruotsinkielisten koulujen 1.–6. luokilla. Tuomalla esiin, miten musiikinopetus on järjestetty Pietarsaaren alueella, tutkitaan siksi myös sitä, millä työaloilla musiikkipedagogeilla (AMK) on mahdollisuus tarjota asiantuntemustaan ja siten vahvistaa opetussuunnitelman mukaista musiikinopetusta.

Tutkimuskysymykseni ovat olleet seuraavat:

1. Mikä toimii hyvin ja mitkä ovat haasteet Pietarsaaren seutuun musiikkikasvatuksessa?

2. Mitkä opetussuunnitelman tavoitteet ovat Pietarsaaren seudulla helpoimmin ja vaikeimmin saavutettavissa?

3. Miten Pietarsaaren seutuun koulut suhtautuvat yhteistyöhön ammatillisten toimijoiden kanssa ja millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa tulevalle toiminnalle?

Tutkimus on ollut luonteeltaan kvalitatiivinen, ja tiedonkeruu on toteutettu avoimia kysymyksiä sisältävällä kyselylomakkeella, joka lähetettiin kaikille alueen 24 ruotsinkieliselle koululle vuosiluokkien 1–6 osalta.

Tutkimus on osoittanut, että oppilaiden saamassa musiikkikasvatuksessa on eroja. Sekä vahvuuksien että haasteiden kartoittaminen on antanut yleiskuvan siitä, millä alueilla musiikkipedagogit (AMK) voivat tukea opetusta. Aiemmat tutkimukset ja kyselylomakkeen tulokset osoittavat, että musiikkipedagogien (AMK) osallistumiselle musiikinopetukseen on hyvät mahdollisuudet, esimerkiksi ytheisopettajuuden kautta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste