Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kertaluontoisen vaikuttajamarkkinoinnin strategiaopas PR-toimistoille

Rantanen, Hertta (2025)

 
Avaa tiedosto
Rantanen_Hertta.pdf (22.00Mt)
Strategiaopas kertaluontoiseen vaikuttajamarkkinointiin.pdf (739.4Kt)
Lataukset: 


Rantanen, Hertta
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214773
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön lopputuloksena valmistui kertaluontoisen vaikuttajamarkkinoinnin strategiaopas PR-toimistoille. Oppaan tavoitteena oli perehdyttää lukijalle korkealaatuisen ja vaikuttavan pienen budjetin vaikuttaja-PR-toiminnan strategista suunnittelua ja toteutusta. Tämän lisäksi tavoitteena oli myös selkeyttää vaikuttaja-PR:n roolia laajemmin vaikuttajamarkkinointistrategiassa.

Keväällä 2025 kirjoitetun opinnäytetyön teoria käsittelee strategista ja tavoitteellista markkinointia. Näiden lisäksi opinnäytetyössä syvennytään kertaluontoiseen vaikuttajamarkkinointiin, suhdetoimintaan, vaikuttajan ja seuraajan väliseen suhteeseen sekä vaikuttajamarkkinoinnin mittareihin. Opinnäytetyössä käsiteltiin kattavasti vaikuttajamarkkinointiin liittyviä aiheita, jotta strategista näkökulmaa voitiin ymmärtää syvemmin.

Tietoperustan jälkeen työtä jatkettiin toiminnallisella osuudella, jossa luotiin strategiaopas. Oppaan kirjoittamisen prosessi aloitettiin vertaliuanalyysilla, jossa vertailtiin jo olemassa olevia vaikuttajamarkkinoinnin oppaita. Vertailuanalyysissä tehtyjä huomioita hyödynnettiin oppaan tekemisen myöhemmissä vaiheissa. Tämän jälkeen siirryttiin tekemään asiantuntijahaastattelu, jossa kartoitettiin vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamisen haasteita. Haastattelussa esille nousseiden aiheiden avulla tarkennettiin oppaan sisältöä.

Valmista opasta ja opinäytetyöprosessia analysoitiin pohdintaluvussa. Vertailuanalyysin ja asiantuntijahaastattelun avulla pyrittiin varmistamaan, että valmis opas täyttää tavoitteensa. Valmis kertaluontoisen vaikuttajamarkkinoinnin strategiaopas on 21-sivuinen PDF-tiedosto, jossa käydään läpi kertaluontoisen vaikuttajamarkkinointikampanjan strateginen viitekehys ja CASE-esimerkkien kautta havainnollistetaan strategian käyttöönottamista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste