Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen parturi- kampaamoalan yrityksessä : case Kampaamo Minna Hukkanen

Hukkanen, Ville (2025)

 
Avaa tiedosto
Hukkanen_Ville.pdf (298.5Kt)
Lataukset: 


Hukkanen, Ville
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214769
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsitteli sosiaalisen median hyödyntämistä parturikampaamoalan markkinoinnissa tapaustutkimuksena. Työn tavoitteina olivat muun muassa asiakashankinnan tehostaminen ja brändin tunnettavuuden kasvattaminen. Työssä käytettiin SOSTAC-mallia, joka jäsensi markkinoinnin vaiheet selkeästi. Aluksi analysoitiin yrityksen nykytila ja toimintaympäristö. Instagram ja Facebook olivat jo käytössä, mutta niiden potentiaalia ei ollut täysin hyödynnetty, ja TikTok tunnistettiin lupaavaksi uudeksi kanavaksi. Kohderyhmäanalyysissa tunnistettiin eri asiakassegmenttejä, kuten 25–50- vuotiaat työssäkäyvät aikuiset ja nuoremmat trenditietoiset asiakkaat. Markkinointistrategia keskittyi visuaaliseen sisältöön, kuten ennen-jälkeenkuviin, hiustrendivideoihin ja vuorovaikutteisiin elementteihin, joita julkaistaisiin säännöllisesti. Lisäksi suunniteltiin paikallisesti kohdennettuja mainoskampanjoita ja yhteistyötä mikrovaikuttajien kanssa. Toimenpiteet jaettiin konkreettisiin vaiheisiin ja markkinoinnin onnistumista seurattiin mittareilla, kuten sitoutumisasteella ja ajanvarausten määrällä. Opinnäytetyön tuloksena syntyi selkeä ja käytännönläheinen sosiaalisen median markkinointisuunnitelma.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste