Palvelumuotoilu osana liiketoiminnan kehittämistä
Kuronen, Eeva (2025)
Kuronen, Eeva
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214817
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214817
Tiivistelmä
Palvelumuotoilu tukee ja kehittää yrityksen liiketoimintaa monin eri tavoin. Hyötyjä voi kuitenkin olla vaikea todentaa, sillä monet niistä, esimerkiksi asiakkaiden sitoutuneisuus, näkyvät usein vasta pidemmän ajan päästä. Asiakkailla on nykyään yhä enemmän vaihtoehtoja, joista valita, joten palvelumuotoilulla voi olla ratkaisevaa etua yrityksille.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää palvelumuotoilijoiden ja asiakasymmärryksen asiantuntijoiden näkemyksiä palvelumuotoilun nykytilasta ja tulevaisuudesta. Työ toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja aineistonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää palvelumuotoilijoiden ja asiakasymmärryksen asiantuntijoiden näkemyksiä palvelumuotoilun nykytilasta ja tulevaisuudesta. Työ toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja aineistonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua.
