Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Keinoja Rautaranta Oy:n asiakaskunnan kasvattamiseen digimarkkinoinnin sisällön avulla

Hokkanen, Elizaveta (2025)

 
Avaa tiedosto
Hokkanen_Elizaveta.pdf (7.051Mt)
Lataukset: 


Hokkanen, Elizaveta
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515766
Tiivistelmä
Digimarkkinointikanavien käyttö tuo yrityksille mahdollisuuksia tavoittaa uusia asiakkaita sekä edistää yrityksen kasvua. Tässä opinnäytetyössä käytiin läpi digimarkkinointikeinoja joita käytetään sosiaalisen median kanavissa ja digimarkkinointikampanjan suunnittelua. Opinnäytetyö on toteutettu vetoketjumallin mukaisesti.

Tämä opinnäytetyö esittelee suunnitelman digimarkkinointikampanjasta. Työssä kerrotaan ensin toimeksiantajan yrityksestä ja sen nykytilasta, jonka jälkeen esittellään markkinointikampanjan tavoitteet, kohderyhmä ja teema sekä valittu mediakanava kohderyhmän tavoittamiseen. Opinnäytetyö kattaa myös digimarkkinointikampanjan budjetin ja mittarit, joilla kampanjan onnistumista voidaan seurata. Lopuksi pohditaan hyödynnettävyyttä ja kehitysideoita.

Opinnäytetyö on tehty Helsingin ulkokuntosali yritykselle Rautaranta Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä Rautaranta Oy:n ulkosalin tunnettuutta ja kasvattaa naisten osuutta Rautaranta Oy:n asiakkaista 20 % kesäkuukauden aikana digimarkkinoinnin sisältöstrategian avulla, hyödyntäen somekanavia ja asiakaskokemuksia. Kampanjan kohderyhmänä toimivat 25-40- vuotiaat naiset, jotka asuvat kuntosalin lähialueilla, sillä suurin osa Rautarannan kävijöistä ovat miehiä ja yritys haluaa lisätä naispuolisten asiakkaiden määrää ulkosalilla.

Tietoperusta koostuu digimarkkinointisuunnitelman ja kampanjan yhtäläisyyksistä ja eroista sekä kampanjan vaiheista ja sisältömarkkinointikeinoista. Empiirisessä osiossa kuvataan markkinointikampanjan suunnitelma. Luvussa digimarkkinointikampanjan vaiheista on yhdistetty sekä tietoperusta että kampanjaan liittyvät toiminnalliset seikat.

Työ rajattiin digimarkkinointikampanjan suunnitteluun. Toteutusvaihe jäi toimeksiantajan vastuulle. Opinnäytetyössä on kuitenkin pohdittu kampanjan onnistumisen mittaamista. Kampanjan lisäksi työssä pohdittiin myös muita keinoja, joilla voi visuaalisesti parantaa yrityksen Instagram-tiliä. Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Kehittämistyön menetelminä toimivat lähdemateriaaleihin perehtyminen, kyselyn tulokset sekä havainnointi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste