Markkinointiviestinnän kehittäminen sosiaalisessa mediassa : case TikTok-kanava osaksi Jugge Oy:n markkinointia
Vidgren, Milja-Maria (2025)
Vidgren, Milja-Maria
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315026
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315026
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä toimeksiantajan Jugge Oy:n kanssa. Jugge on helsinkiläinen lippakioski, joka myy Suomessa maailmalla suosittua frozen yogurtia. Jugge on aloittanut toimintansa kesällä 2024 ja pyrkii markkinoimaan itseään käyttämättä yhtään rahaa markkinointiin.
Opinnäytetyössä kehitettiin Juggen sosiaalisen median markkinointiviestintää keskittymällä TikTok-kanavaan ja Juggen TikTok-näkyvyyden kasvattamiseen. Tehtävänä kehitin Juggen TikTok-näkyvyyttä paremmaksi. Opinnäytetyön tulosten pohjalta valmistui julkaisukalenteri (liite 1) TikTok-sisällön luomista varten. Tavoitteena on saada TikTok-kanavan kautta näkyvyyttä ja lisää asiakkaita. Kohderyhmään kuuluu 18–35-vuotiaat helsinkiläiset sekä muut kotimaan matkailijat.
Opinnäytetyön toteutus perustui laadullisiin menetelmiin. Tiedonkeruumenetelminä oli asiantuntijahaastattelu, nykytila-analyysi, benchmarking ja tulevaisuusskenaariot. Haastateltavana oli Juggen edustaja, perustaja ja yksi nykyisistä omistajista. Haastattelun avulla kartoitettiin Juggen nykytilanne, tavoitteet ja haasteet liittyen Juggen TikTok-käyttöön. SWOT-analyysi auttoi tunnistamaan brändin vahvuuksia ja heikkouksia TikTok-markkinointiin liittyen. Benchmarkingin avulla pystyttiin vertailemaan ja keräämään toimivia ideoita TikTok-sisällöntuotannon kehittämiseksi.
Lopputuloksena tuloksista muodostui Juggelle TikTok-julkaisukalenteri. Julkaisukalenteri tukee säännöllistä ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa. Kalenteri on suunniteltu brändin arvot, kohderyhmän kiinnostus ja TikTok-algoritmit huomioiden. Opinnäytetyön avulla Jugge Oy:n on mahdollista lisätä näkyvyyttään, vahvistaa brändiä ja parantaa vuorovaikutusta sosiaalisessa mediassa. Julkaisukalenteri on opinnäytetyön liitteenä.
Opinnäytetyössä kehitettiin Juggen sosiaalisen median markkinointiviestintää keskittymällä TikTok-kanavaan ja Juggen TikTok-näkyvyyden kasvattamiseen. Tehtävänä kehitin Juggen TikTok-näkyvyyttä paremmaksi. Opinnäytetyön tulosten pohjalta valmistui julkaisukalenteri (liite 1) TikTok-sisällön luomista varten. Tavoitteena on saada TikTok-kanavan kautta näkyvyyttä ja lisää asiakkaita. Kohderyhmään kuuluu 18–35-vuotiaat helsinkiläiset sekä muut kotimaan matkailijat.
Opinnäytetyön toteutus perustui laadullisiin menetelmiin. Tiedonkeruumenetelminä oli asiantuntijahaastattelu, nykytila-analyysi, benchmarking ja tulevaisuusskenaariot. Haastateltavana oli Juggen edustaja, perustaja ja yksi nykyisistä omistajista. Haastattelun avulla kartoitettiin Juggen nykytilanne, tavoitteet ja haasteet liittyen Juggen TikTok-käyttöön. SWOT-analyysi auttoi tunnistamaan brändin vahvuuksia ja heikkouksia TikTok-markkinointiin liittyen. Benchmarkingin avulla pystyttiin vertailemaan ja keräämään toimivia ideoita TikTok-sisällöntuotannon kehittämiseksi.
Lopputuloksena tuloksista muodostui Juggelle TikTok-julkaisukalenteri. Julkaisukalenteri tukee säännöllistä ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa. Kalenteri on suunniteltu brändin arvot, kohderyhmän kiinnostus ja TikTok-algoritmit huomioiden. Opinnäytetyön avulla Jugge Oy:n on mahdollista lisätä näkyvyyttään, vahvistaa brändiä ja parantaa vuorovaikutusta sosiaalisessa mediassa. Julkaisukalenteri on opinnäytetyön liitteenä.