Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan hakukoneoptimointi : case: Poster Room

Lautiainen, Santeri (2025)

 
Avaa tiedosto
Lautiainen_Santeri.pdf (790.6Kt)
Lataukset: 


Lautiainen, Santeri
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515733
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten hakukoneoptimointia voidaan hyödyntää verkkokaupan näkyvyyden parantamiseen ja liiketoiminnan kehittämiseen. Verkossa käytävä kilpailu asiakkaiden huomiosta on kovaa ja hakukonenäkyvyys on keskeinen tekijä asiakashankinnassa. Työssä käsiteltiin hakukoneoptimoinnin peruskäsitteitä ja -periaatteita, sekä niiden merkitystä erityisesti verkkokaupalle. Työssä myös esitettiin, miten hakukoneoptimoinnin avulla voidaan parantaa verkkosivuston löydettävyyttä ja käyttäjäkokemusta.

Työssä käytiin läpi hakukoneoptimoinnin perusteita ja tämän jälkeen tapaustutkimusta, jossa analysoitiin valitun verkkokaupan hakukonenäkyvyyden lähtötilannetta. Analyysin pohjalta laadittiin hakukoneoptimoinnin strategia, joka sisälsi konkreettisia kehitystoimia kuten avainsanatutkimuksen tekemisen, metatietojen muokkaamisen, sisällön optimoinnin ja teknisten puutteiden korjaamisen. Kehitystoimenpiteet toteutettiin valitulle verkkokaupalle.

Tulosten perusteella hakukoneoptimoinnin jatkuva kehittäminen ja hyvien käytäntöjen omaksuminen on olennainen osa verkkokaupan digitaalista markkinointia ja kilpailukyvyn ylläpitämistä. Nettisivujen auktoriteetti osoittautui merkittäväksi tekijäksi hakukonenäkyvyydessä, ja sen kasvattamisen tulisi olla osa verkkokaupan jatkokehitystä.
 
The objective of this thesis was to examine how search engine optimization can be used to improve the visibility of an online store and support business development. The study was conducted due to fierce online competition, where search engine visibility is key to reaching customers. The thesis explores the basic concepts and principles of search engine optimization and their relevance to e-commerce. It also goes through methods by which search engine optimization can enhance a website’s discoverability and user experience.

The thesis opened with search engine optimization fundamentals, followed by a case study on the initial search visibility of a chosen online store. Based on the analysis, a search engine optimization strategy was developed. The strategy included concrete improvement actions such as keyword research, editing metadata, optimizing content, and addressing technical issues. These development measures were implemented for the chosen online store.

Based on the results, the continuous development of search engine optimization and the adoption of best practices are essential parts of digital marketing for online stores and for maintaining competitiveness. The authority of the website proved to be a significant factor in search engine visibility and increasing it should be part of the ongoing development of the online store.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste