Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Assessing the impact of sustainable packagings strategies on customer preference and business performance : a case study

Imon, Md Shahriyar (2025)

 
Avaa tiedosto
Imon_MdShahriyar.pdf (1.533Mt)
Lataukset: 


Imon, Md Shahriyar
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515713
Tiivistelmä
Consumer consciousness regarding environmental issues is significantly increasing, particularly within food industry, leading to a growing demand of sustainable practices.

This thesis examines the impact of sustainable packaging on consumer choices and business outcomes. The case in the study is a family-operated restaurant in rural Bangladesh. This study seeks to determine if eco-friendly packaging may satisfy consumers and enhance company outcomes against increasing environmental concerns.

Employing a mixed method approach, this involved a quantitative survey of 29 restaurant customers and a comprehensive qualitative interview with the case restaurant owner to provide a comprehensive understanding of the topic.

The study's results indicate significant consumer interest in sustainability. All participants favoured eco-friendly packaging, with 82% preferring it over conventional options and 58.6% willing to pay more for it. The findings of the study also highlight operational challenges, such as supply and cost constraints that hinder the broader adoption of sustainable packaging. The results emphasized that sustainable packaging provides lasting value through enhanced brand loyalty, consumer satisfaction, and adherence to environmental regulations.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste