Asiakastyytyväisyystutkimus : Würth Oy Iisalmi & Siilinjärvi
Kähärä, Henri (2025)
Kähärä, Henri
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515730
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515730
Tiivistelmä
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä Würth Oy:n Centerien asiakkaat ovat saamaansa palveluun. Lisäksi tutkimuksessa kartoitettiin asiakkaiden näkemyksiä tuotteiden saatavuudesta sekä yleisvaikutelmasta, jonka Würth Centerit antavat. Asiakkailla oli myös mahdollisuus esittää palautetta ja kehitysehdotuksia.
Tutkimuksen teoriaosassa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, sen osa-alueita sekä tekijöitä, jotka vaikuttavat sen syntymiseen. Lisäksi teoriaosassa perehdytään palvelun ja palvelun laadun käsitteisiin sekä käydään läpi, miten asiakastyytyväisyystutkimus toteutetaan ja mitä sen tekemisessä tulee huomioida.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena maaliskuussa 2025 neljässä eri Würth Cente-rissä ajanjaksolla 2.–13.3.2025. Tutkimukseen osallistuivat kaikki kyseisissä Centereissä asioineet asiakkaat. Vastauksia saatiin yhteensä 108, ja kaikki vastaukset hyödynnettiin tutkimustulosten analysoinnissa.
Tulokset osoittivat, että Würth Oy:n asiakkaat ovat tyytyväisiä Centereiden palvelun laatuun. Esiin nousi myös muutamia asioita, jotka vaativat tarkempaa tarkastelua tulevaisuudessa Center kohtaisesti. Avoimet kommentit vahvistivat tuloksia ja niistä saatiin myös arvokasta palautetta Centereiden käyttöön.
Tutkimuksen teoriaosassa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, sen osa-alueita sekä tekijöitä, jotka vaikuttavat sen syntymiseen. Lisäksi teoriaosassa perehdytään palvelun ja palvelun laadun käsitteisiin sekä käydään läpi, miten asiakastyytyväisyystutkimus toteutetaan ja mitä sen tekemisessä tulee huomioida.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena maaliskuussa 2025 neljässä eri Würth Cente-rissä ajanjaksolla 2.–13.3.2025. Tutkimukseen osallistuivat kaikki kyseisissä Centereissä asioineet asiakkaat. Vastauksia saatiin yhteensä 108, ja kaikki vastaukset hyödynnettiin tutkimustulosten analysoinnissa.
Tulokset osoittivat, että Würth Oy:n asiakkaat ovat tyytyväisiä Centereiden palvelun laatuun. Esiin nousi myös muutamia asioita, jotka vaativat tarkempaa tarkastelua tulevaisuudessa Center kohtaisesti. Avoimet kommentit vahvistivat tuloksia ja niistä saatiin myös arvokasta palautetta Centereiden käyttöön.