Sisältömarkkinointisuunnitelman laadinta Warasto Finland Oy:lle : Warasto Finland Oy
Ruusunen, Julia (2025)
Ruusunen, Julia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515759
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515759
Tiivistelmä
Markkinointikanavien monipuolistuessa ja sosiaalisen median jatkuvasti kehittyvässä ympäristössä yritysten on panostettava entistä laadukkaampaan ja näkyvämpään sisällöntuotantoon säilyttääkseen kilpailukykynsä. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia tehokas ja helposti toteutettavissa oleva sisältömarkkinointisuunnitelma Warasto Finland Oy:lle, joka toimi työn toimeksiantajana.
Sisältömarkkinointisuunnitelma pohjautui tämänhetkiseen tietoon kattavista tietolähteistä sekä toimeksiantajan kanssa käytyihin keskusteluihin. Tietopohjaosuudessa käsiteltiin sisältömarkkinointia ja -strategiaa, sisältömarkkinoinnin malleja, -tyyppejä, ja -kanavia sekä sisältömarkkinoinnin mittaamista. Opinnäytetyön kehittämismenetelminä käytettiin kilpailija-analyysiä ja dokumenttianalyysiä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi sisältömarkkinointisuunnitelma, jossa huomioitiin helposti toteutettava ja selkeä toimintamalli. Suunnitelman tavoitteena on helpottaa Warasto Finlandin LinkedInin, verkkosivujen sekä sähköpostimarkkinoinnin säännöllistä ja tehokasta ylläpitoa. Sisältömarkkinointisuunnitelmaa voidaan hyödyntää tulevaisuudessa myös yrityksen muiden palveluiden näkyvyyden ja tunnettuuden kasvattamiseen.
Sisältömarkkinointisuunnitelma pohjautui tämänhetkiseen tietoon kattavista tietolähteistä sekä toimeksiantajan kanssa käytyihin keskusteluihin. Tietopohjaosuudessa käsiteltiin sisältömarkkinointia ja -strategiaa, sisältömarkkinoinnin malleja, -tyyppejä, ja -kanavia sekä sisältömarkkinoinnin mittaamista. Opinnäytetyön kehittämismenetelminä käytettiin kilpailija-analyysiä ja dokumenttianalyysiä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi sisältömarkkinointisuunnitelma, jossa huomioitiin helposti toteutettava ja selkeä toimintamalli. Suunnitelman tavoitteena on helpottaa Warasto Finlandin LinkedInin, verkkosivujen sekä sähköpostimarkkinoinnin säännöllistä ja tehokasta ylläpitoa. Sisältömarkkinointisuunnitelmaa voidaan hyödyntää tulevaisuudessa myös yrityksen muiden palveluiden näkyvyyden ja tunnettuuden kasvattamiseen.