Jälkimarkkinoinnin hyödyntäminen automyynnissä
Silvola, Johannes (2025)
Silvola, Johannes
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315124
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315124
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja tehdä toimeksiantajalle kyselylomake automyynnin ja jälkimarkkinoinnin kehittämistä varten Wetteri Auto Oy Rovaniemelle. Tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle työkalu, jota he voivat hyödyntää toiminnan kehittämiseen tulevaisuudessa. Kyselylomake on suunniteltu tehtäväksi henkilökunnalle kuten automyyjille ja jälkimarkkinoinnissa työskenteleville eri toimihenkilöille.
Opinnäytetyössä käsiteltiin jälkimarkkinoinnin lisäksi asiakaspalvelua ja –kokemusta, automyynnin kehittymistä. Opinnäytetyön toiminnalliseen osuu-teen keräsin tietoperustan pohjalta kysymyksiä, mitkä voisivat hyödyttää toimeksiantajaa toiminnan kehittämisessä.
Toteutin opinnäytetyön toiminnallisena ja työelämälähtöisenä opinnäytetyönä ja noudatin lineaarista mallia. Aineistoa etsin myyntialan kirjallisuudesta sekä nettilähteistä. Aihetta valitessa kuuntelin toimeksiantajan tarpeita sekä omia mielenkiinnon kohteita. Hyödynsin opinnäytetyöprosessissa omaa työkokemustani automyynnissä.
Opinnäytetyössä käsiteltiin jälkimarkkinoinnin lisäksi asiakaspalvelua ja –kokemusta, automyynnin kehittymistä. Opinnäytetyön toiminnalliseen osuu-teen keräsin tietoperustan pohjalta kysymyksiä, mitkä voisivat hyödyttää toimeksiantajaa toiminnan kehittämisessä.
Toteutin opinnäytetyön toiminnallisena ja työelämälähtöisenä opinnäytetyönä ja noudatin lineaarista mallia. Aineistoa etsin myyntialan kirjallisuudesta sekä nettilähteistä. Aihetta valitessa kuuntelin toimeksiantajan tarpeita sekä omia mielenkiinnon kohteita. Hyödynsin opinnäytetyöprosessissa omaa työkokemustani automyynnissä.