Sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelma : Forssan Voimistelijat ry
Kuusinen, Niina (2025)
Kuusinen, Niina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515758
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515758
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Forssan Voimistelijoille, joka on monipuolisesti harrasteliikuntaa ja joukkuevoimistelua tarjoava voimisteluseura. Seura tarvitsi sosiaalisen median sisältömarkkinointisuunnitelman parantaakseen näkyvyyttään ja lisätäkseen seuraajamääriä sekä sitoutuneisuutta erityisesti Instagramissa ja Facebookissa. Tavoitteena oli luoda käytännönläheinen suunnitelma, joka helpottaa sosiaalisen median kanavien ylläpitoa ja tukee sisällöntuotantoa.
Työ toteutettiin kehittämistyönä hyödyntäen strategisen suunnittelun työkaluja, kuten SWOT- ja SMART-analyyseja, kilpailija- ja kohderyhmätarkasteluja sekä toiminnanohjaajan haastattelua. Lisäksi analysoitiin sosiaalisen median käyttöä, maksettua mainontaa ja ajankohtaisia trendejä.
Lopputuloksena syntyi kattava sisältösuunnitelma ja kalenterimuotoinen markkinoinnin vuosikello, josta löytyy seuran julkaisujen ajankohdat, sisällöt ja kanavat. Suunnitelma tarjoaa konkreettisia toimenpiteitä näkyvyyden ja seuraajakunnan kasvattamiseen sekä ohjeita maksetun mainonnan hyödyntämiseen ja tavoitteiden seurantaan.
Työ toteutettiin kehittämistyönä hyödyntäen strategisen suunnittelun työkaluja, kuten SWOT- ja SMART-analyyseja, kilpailija- ja kohderyhmätarkasteluja sekä toiminnanohjaajan haastattelua. Lisäksi analysoitiin sosiaalisen median käyttöä, maksettua mainontaa ja ajankohtaisia trendejä.
Lopputuloksena syntyi kattava sisältösuunnitelma ja kalenterimuotoinen markkinoinnin vuosikello, josta löytyy seuran julkaisujen ajankohdat, sisällöt ja kanavat. Suunnitelma tarjoaa konkreettisia toimenpiteitä näkyvyyden ja seuraajakunnan kasvattamiseen sekä ohjeita maksetun mainonnan hyödyntämiseen ja tavoitteiden seurantaan.