Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Korjaamoprosessin kehittäminen

Viljanen, Lauri (2025)

Avaa tiedosto
Viljanen_Lauri.pdf (1.060Mt)
Lataukset: 


Viljanen, Lauri
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052616295
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä valmistettiin Tammer Diesel autohuollon korjaamoprosessin dokumentaatio. Lisäksi tuotettiin kehitysehdotuksia, joista on hyötyä korjaamohenkilökunnan perehdyttämisessä ja toiminnan kehittämisessä. Korjaamoprosessi toimii keskeisenä osana koko korjaamotoimintaa ja kaikkien osallistuessa parantaa korjaamon työskentelyä ja sujuvoittaa työn etenemistä. Korjaamoprosessin toimiessa joutuisasti parantuu myös asiakastyytyväisyys. Vastaavasti asiakastyytyväisyyttä voidaan käyttää myös mittausarvona korjaamoprosessin tehokkuudesta.

Opinnäytetyössä käsitellään korjaamoprosessin vaiheet huoltoneuvojan näkökulmasta. Huoltoneuvojan ohjelmistot, korjaamotoimintaan liittyvät säännöt ja prosessinkulku tarkastellaan kahdella ajoneuvoesimerkillä. Suurelta osin toimintaan liittyvät taustatiedot pohjautuvat opinnäytetyöntekijän työkokemukseen huoltoneuvojana osana korjaamoprosessia Tammer Diesel autohuollossa. Opinnäytetyö toteutettiin vastauksena korjaamon johdon pyyntöön korjaamoprosessin dokumentoinnista ja kehittämisestä.

Korjaamoprosessin dokumentoinnissa keskeisenä osana käytettiin kahden erilaisen auton korjaamokäyntiä. Autot oli varustettu erilaisilla voimalinjoilla, jotta voitiin havainnoida erilaisien autojen huolto-ohjelmien eroja sekä vaikutusta korjaamoprosessin toimintaan.

Opinnäytetyön tuloksena saatiin dokumentoitua huoltokorjaamoprosessin toiminta huoltoneuvojan näkökulmasta, kattaen prosessin läpiviennin asiakaskontaktista auton luovutukseen. Kehitysideana korjaamoprosessin toiminnan seuraamiseksi ehdotettiin asiakaspalautteen keräämistä osana asiakastyytyväisyyden kautta kehitettävää korjaamoprosessia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste