Suunnitellusti ja selkeästi kohti tavoitteita sosiaalisen median avulla : Aloittelevan yrittäjän markkinointiviestinnän työkirja
Tofferi, Heta (2025)
Tofferi, Heta
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716596
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716596
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee markkinointiviestintää ja sen suunnittelua, erityisesti sosiaalisen median näkökulmasta. Työn tavoitteena oli luoda loogisesti etenevä työkirja, minkä avulla aloittelevan yrittäjän on helppo luoda sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma.
Työn teoreettisessa osuudessa perehdytään markkinointiviestinnän perusteisiin, markkinointiviestinnän suunnitteluun ja aloittelevan yrittäjän haasteisiin markkinointiviestinnässä. Markkinointiviestinnän suunnittelun runkona hyödynnetään Paul Russel Smithin kehittämää SOSTAC-mallia.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Lopputuotoksena syntyi sosiaalisen median markkinointiviestinnän työkirja aloittelevalle yrittäjälle. Työkirja toteutettiin Canvalla.
Työllä ei ollut toimeksiantajaa, sillä toiveena on, että työstä olisi apua monelle aloittelevalle yrittäjälle. Opinnäytetyön aihe valikoitui oman mielenkiinnon sekä mahdollisen myöhemmän oman tarpeen perusteella.
Työn teoreettisessa osuudessa perehdytään markkinointiviestinnän perusteisiin, markkinointiviestinnän suunnitteluun ja aloittelevan yrittäjän haasteisiin markkinointiviestinnässä. Markkinointiviestinnän suunnittelun runkona hyödynnetään Paul Russel Smithin kehittämää SOSTAC-mallia.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Lopputuotoksena syntyi sosiaalisen median markkinointiviestinnän työkirja aloittelevalle yrittäjälle. Työkirja toteutettiin Canvalla.
Työllä ei ollut toimeksiantajaa, sillä toiveena on, että työstä olisi apua monelle aloittelevalle yrittäjälle. Opinnäytetyön aihe valikoitui oman mielenkiinnon sekä mahdollisen myöhemmän oman tarpeen perusteella.