Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma Careerjoylle

Kokkonen, Joona (2025)

Avaa tiedosto
Kokkonen_Joona.pdf (2.586Mt)
Lataukset: 


Kokkonen, Joona
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716689
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Careerjoy Oy:lle. Opinnäytetyön tuotoksena luotiin markkinointisuunnitelma tukemaan yrityksen kasvutavoitteita ajanjaksolle kesäkuu 2025 – kesäkuu 2026.

Opinnäytetyön tavoitteena on luoda yritykselle selkeä ja realistisesti toteutettava markkinointisuunnitelma yrityksen markkinointitoimenpiteille ilman merkittävää budjettia. Lisäksi suunnitelman tavoite on vahvistaa yritykselle parhaita digitaalisia kanavia kohderyhmän tavoittamiseksi, asiakkuuksien vahvistamiseksi, sekä näkyvyyden parantamiseksi.

Tietoperusta käsittelee B2B-markkinointia, digimarkkinointia, sekä asiakassuhteiden merkitystä yrityksen toimintaympäristössä. Teoreettisessa viitekehyksessä tarkastellaan markkinoinnin roolia B2B-yrityksessä, sekä markkinointikanavien merkitystä yrityksen markkinoinnissa.

Markkinointisuunnitelman luomiseen käytettiin SOSTAC- ja RACE-malleja, jotka loivat selkeän rungon markkinointisuunnitelmalle sekä sen sisällölle. Empiirinen osuus koostui nykytila-analyysista, tavoitteiden asettelusta, toimenpidesuunnitelmasta, sekä markkinoinnin kontrollista. Kehitysehdotukset ovat esitelty tuotoksessa esimerkkeinä, joihin toimeksiantaja voi yhdistää oman toimialan substanssiosaamisen. Tuotos keskittyy yrityksen kohtaamispisteiden vahvistamiseen yritykselle parhaissa kanavissa. Tuotoksessa ei syvennytä markkinoinnin sisältöihin

Lopputulos antaa yritykselle selkeät suuntaviivat markkinoinnin kehittämiselle ja tukee yrityksen kasvutavoitteita. Tuotoksen avulla toimeksiantajayritys voi kehittää markkinointia oikeaan suuntaan ilman suurempaa budjettia.

Markkinointisuunnitelma toteutettiin keväällä 2025.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste