Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma Lundia Oy:lle brändin jalkauttamiseen Tanskan markkinoille

Ojanperä, Ella (2025)

Avaa tiedosto
Ojanpera_Ella.pdf (6.070Mt)
Lataukset: 


Ojanperä, Ella
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716701
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona yritykselle Lundia Oy keväällä 2025. Lundia on vuonna 1948 perustettu suomalainen huonekaluvalmistaja, jonka tunnetuin tuote on rakastettu Lundia Classic -hylly.

Yrityksellä on pitkäaikainen jälleenmyyntikumppani Tanskassa, mutta kasvu markkinoilla on ollut maltillista. Lundian vuonna 2012 toteutettua brändiuudistusta ei ole viety Tanskan markkinoille, minkä takia kuluttajien käsitys ei vastaa nykyistä brändiä. Nyt yritys haluaa viedä nykyisen brändinsä Tanskan markkinoille, lisätä valikoimaan uusia tuoteperheitä ja tähdätä markkinan kasvuun 3–4 vuoden ajanjaksolla. Työn tavoitteena on luoda brändiuudistusta tukeva markkinointisuunnitelma Tanskan markkinoille. Työssä ei käsitellä logistisia tai teknisiä ratkaisuja, vaan työ keskittyy brändiin ja markkinoinnin suunnitteluun.

Tietoperusta jakautuu kahteen päälukuun. Ensimmäinen pääluku käsittelee brändiä ja sen lanseeraamista kansainvälisillä markkinoilla. Luvussa avataan monipuolisesti brändi käsitteenä sekä kuvataan millä tavoin brändin rakentaminen ja brändiviestintä ovat yritystoiminnan keskiössä. Luvussa käsitellään myös brändin merkitystä osana yrityksen kansainvälistymistä ja miten lokalisoidaan brändi uuteen markkinaan sopivaksi. Toisessa pääluvussa käsitellään markkinoinnin suunnittelua hyödyntäen SOSTAC-mallia. Luvussa esitellään mallin kuusi osa-aluetta, joita on hyödynnetty empirian toteutuksessa.

Empiirisessä osuudessa esiteltiin markkinointisuunnitelman tuottamisprosessi sekä valmis markkinointisuunnitelma brändin jalkauttamiseen Tanskan markkinoille. Luvun alussa kuvattiin toteutuksen lähtötilanne ja työn kannalta oleelliset Tanskan markkinoiden erityispiirteet. Suunnitelma toteutettiin hyödyntäen perustana SOSTAC-mallia ja sen lisäksi muita täydentäviä markkinoinnin suunnittelun keskeisiä malleja. Suunnitelma jaettiin SOSTAC-mallin mukaisesti kuuteen osioon: nykytilan analyysi, tavoitteet, strategia, taktiikat, toimenpiteet sekä seuranta ja mittarit.

Valmis markkinointisuunnitelma on suoraan hyödynnettävissä yrityksen uudelleenlanseerauksessa Tanskan markkinoille ja se toimii arvokkaana työkaluna, jonka avulla myös brändiuudistus voidaan toteuttaa onnistuneesti. Brändin mukaista tuotosta voidaan jatkossa hyödyntää mallipohjana markkinoinnin suunnittelussa ja kansainvälistymisen tukena. Tulevaisuudessa Lundia voi hyötyä kuluttajatutkimuksen toteutuksesta Tanskan markkinoilla sekä yhteistyöstä paikallisen agentin kanssa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste