Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Työntekijäkokemus lentoasemalla

Bovellan, Otto; Korpela, Joona (2025)

 
Avaa tiedosto
Bovellan_Korpela.pdf (800.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Bovellan, Otto
Korpela, Joona
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052616463
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Yritys X:n työntekijäkokemuksen laatu verkostolentoasemalla sekä tunnistaa kehityskohteita työntekijän näkökulmasta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli muodostaa toimeksiantajalle mahdollisimman kattava kuva työntekijäkokemuksesta kohdelentoasemalla ja siitä, miten sitä voitaisiin kehittää. Työssä vastattiin päätutkimuskysymykseen minkälaisen työntekijäkokemuksen saa kohdelentoasemalla Yritys X:n alaisuudessa työskennellessä ja miten tätä voisi parantaa. Lisäksi tarkasteltiin työympäristöön, työhyvinvointiin ja vuorovaikutukseen liittyviä osa-alueita.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin työntekijäkokemuksen muodostumista sekä työn merkityksellisyyteen, palautteeseen ja johtamiseen liittyviä teemoja. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena verkkokyselynä Lapin AMKin Webropol-kyselyjärjestelmällä. Kyselyyn vastasi 40 työntekijää ja aineisto analysoitiin prosenttijakaumien sekä avovastausten sisällönanalyysin avulla.

Kyselytulosten perusteella työntekijäkokemus osoittautui pääosin positiiviseksi. Vastaajat nostivat esiin vahvuuksina muun muassa hyvän työilmapiirin, työtehtävien selkeyden ja toimivan yhteistyön eri toimijoiden välillä. Kehittämis-kohteita olivat erityisesti työvuorosuunnittelu, palautteen antaminen sekä fyysisen työympäristön viihtyisyys. Tulosten pohjalta esitettyjä kehitysehdotuksia voidaan hyödyntää henkilöstöjohtamisessa sekä työhyvinvoinnin ja työntekijäkokemuksen kehittämisessä niin paikallisesti kuin myös laajemmin koko organisaation tasolla.














Avainsanat työntekijäkokemus, työhyvinvointi, työvuorosuunnittelu, palaute-kulttuuri, työympäristö, lentoasema
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste