Markkinointisuunnitelma: k-market Hämis
Äijälä, Lyydia (2025)
Äijälä, Lyydia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214846
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214846
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia K-market Hämikselle käytännönläheinen ja toteutuskelpoinen markkinointisuunnitelma, joka tukee yrityksen liiketoiminnan kasvua ja kilpailukyvyn vahvistamista. Tavoitteena oli tarjota yritykselle konkreettisia työkaluja markkinoinnin toteuttamiseen erityisesti monikanavaisen markkinoinnin hyödyntämiseksi.
Aineistonkeruumenetelminä käytettiin haastatteluja, keskusteluja toimeksiantajan kanssa, kilpailija-analyysiä sekä yritykseltä saatuja liiketoimintasuunnitelma- ja asiakasdatan tietoja. Nämä aineistot antoivat syvällistä tietoa yrityksen kohderyhmistä, kilpailutilanteesta ja markkinointitarpeista.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi K-market Hämikselle markkinointisuunnitelma sekä sosiaalisen median vuosikello, jotka tukevat markkinoinnin tehostamista ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa. Suunnitelma on toteutuskelpoinen sekä ottaa huomioon yrityksen rajalliset resurssit, ja se on helppo ottaa käyttöön. Tämän markkinointisuunnitelman avulla K-market Hämis voi kehittää markkinointitoimenpiteitään erottuen kilpailijoistaan.
Aineistonkeruumenetelminä käytettiin haastatteluja, keskusteluja toimeksiantajan kanssa, kilpailija-analyysiä sekä yritykseltä saatuja liiketoimintasuunnitelma- ja asiakasdatan tietoja. Nämä aineistot antoivat syvällistä tietoa yrityksen kohderyhmistä, kilpailutilanteesta ja markkinointitarpeista.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi K-market Hämikselle markkinointisuunnitelma sekä sosiaalisen median vuosikello, jotka tukevat markkinoinnin tehostamista ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa. Suunnitelma on toteutuskelpoinen sekä ottaa huomioon yrityksen rajalliset resurssit, ja se on helppo ottaa käyttöön. Tämän markkinointisuunnitelman avulla K-market Hämis voi kehittää markkinointitoimenpiteitään erottuen kilpailijoistaan.