Markkinointisuunnitelma : case Kupittaa Campus Brewery
Paasikangas, Tiia (2025)
Paasikangas, Tiia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716951
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716951
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma Kupittaa Campus Brewerylle. Työ laadittiin toimeksiantajan tarpeeseen saada panimon markkinoinnille selkeät suuntaviivat, sekä säännöllistää sen markkinointia. Kupittaa Campus Brewery on Turun ammattikorkeakoulun oma pienpanimo, jonka tavoite on lisätä tunnettuutta erityisesti koulun sisäisesti.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jonka tuotoksena syntyi markkinointisuunnitelma Kupittaa Campus Brewerylle. Opinnäytetyö on kirjoitettu peilaten sitä samalla markkinoinnin teoriaan. Markkinointisuunnitelma alkaa strategisella osuudella, joka pohjustaa työn ja jonka perusteella on valittu sopivat markkinointikanavat.. Tämän materiaalin pohjalta syntyi varsinainen toimeksiantajan käytettävissä oleva markkinointisuunnitelma, joka on esitetty yhdessä käytännönläheisten esimerkkien avulla. Työssä on huomioitu kohdeyrityksen erityispiirteet ja tavoitteet.
Tietoja ja taustaa yrityksestä saatiin keskustelusta kohdeyrityksen edustajien kanssa. Lisäksi tiedonhankinnassa on hyödynnetty monipuolisesti erilaisia lähdeluettelossa lueteltuja lähteitä. Yhteistyö toimeksiantajan kanssa oli keskeisessä roolissa työn laatimisvaiheessa. Sen avulla työn sisältö saatiin vastaamaan panimon tarpeisiin ja toimeksiantajan toiveisiin. The aim of this thesis project was to create a marketing plan for Kupittaa Campus Brewery. The project was carried out to meet the target company’s marketing needs. Kupittaa Campus Brewery is a microbrewery which operates under Turku University of Applied Sciences. The primary goal of this marketing plan is to increase the brewery’s visibility, especially within the university community.
This thesis was conducted as a functional project, resulting in a marketing plan for the brewery. It is written in parallel with relevant marketing theory. The marketing plan is based on strategic information, which was used to select appropriate marketing channels and provide instructions for tracking results. Based on this material, a practical marketing plan was created for the target company, illustrated with concrete examples. The work takes into account the specific characteristics and objectives of the target company.
Information and background about Kupittaa Campus Brewery were obtained through discussions with the company’s representatives. Additional information was gathered from various sources listed in the bibliography. Collaboration with the target company played a key role during the development phase to ensure that the content and outcome of the work met its needs and aligned with the representatives’ expectations.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jonka tuotoksena syntyi markkinointisuunnitelma Kupittaa Campus Brewerylle. Opinnäytetyö on kirjoitettu peilaten sitä samalla markkinoinnin teoriaan. Markkinointisuunnitelma alkaa strategisella osuudella, joka pohjustaa työn ja jonka perusteella on valittu sopivat markkinointikanavat.. Tämän materiaalin pohjalta syntyi varsinainen toimeksiantajan käytettävissä oleva markkinointisuunnitelma, joka on esitetty yhdessä käytännönläheisten esimerkkien avulla. Työssä on huomioitu kohdeyrityksen erityispiirteet ja tavoitteet.
Tietoja ja taustaa yrityksestä saatiin keskustelusta kohdeyrityksen edustajien kanssa. Lisäksi tiedonhankinnassa on hyödynnetty monipuolisesti erilaisia lähdeluettelossa lueteltuja lähteitä. Yhteistyö toimeksiantajan kanssa oli keskeisessä roolissa työn laatimisvaiheessa. Sen avulla työn sisältö saatiin vastaamaan panimon tarpeisiin ja toimeksiantajan toiveisiin.
This thesis was conducted as a functional project, resulting in a marketing plan for the brewery. It is written in parallel with relevant marketing theory. The marketing plan is based on strategic information, which was used to select appropriate marketing channels and provide instructions for tracking results. Based on this material, a practical marketing plan was created for the target company, illustrated with concrete examples. The work takes into account the specific characteristics and objectives of the target company.
Information and background about Kupittaa Campus Brewery were obtained through discussions with the company’s representatives. Additional information was gathered from various sources listed in the bibliography. Collaboration with the target company played a key role during the development phase to ensure that the content and outcome of the work met its needs and aligned with the representatives’ expectations.